مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افزایش قیمت ارز موجب فعالیت مجدد واحدهای نساجی تعطیل شده،شد.

دبیر انجمن نساجی گفت: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی تعطیل شده در صنعت نساجی کشور پس از افزایش قیمت دلار طی یک سال اخیر مجدداً دایر شده اند و مشغول فعالیت هستند.
به گزارش گیل تکس،علیرضا حائری در گفت‌وگو با تسنیم گفت: از سال گذشته که قیمت دلار به سه هزار تومان رسید، شاهد افزایش صادرات در حوزه های مختلف هستیم. در حوزه نساجی هم بسیاری از واحدهای پتو بافی و... که طی سال های اخیر تعطیل یا نیمه تعطیل بودند مجددا آغاز به کار کرده اند.
وی در تشریح علت این اتفاق گفت: طی سال های گذشته به علت پایین نگاه داشته شدن مصنوعی قیمت ارز، واردات به شدت افزایش یافت و تولید داخل در بسیاری از حوزه ها توجیه اقتصادی خود را از دست داده بودند بنا بر این تعداد زیادی از واحدهای تولیدی دچار بحران شده بودند.
 
 
حائری افزود: در پی افزایش قیمت ارز واردات توجیه خود را از دست داده و واحدهای تولیدی داخلی با بازیافتن مزیت های رقابتی خود مجددا فعال شده اند.


دبیر انجمن نساجی گفت: از سوی دیگر افزایش قیمت دلار، قاچاق را نیز از توجیه اقتصادی انداخته است بنا بر این در حال حاضر  قاچاق بسیاری از کالاهای نساجی به داخل کشور متوقف شده است.
وی با اشاره به میزان صادرات انجام گرفته در حوزه محصولات نساجی گفت: ارزش دلاری صادرات نساجی از 760 میلیون دلار سال 90 با حدود 24 درصد افزایش در سال 91 مواجه بوده است.


حائری با اشاره به رویکرد بانک مرکزی مبنی بر ثابت نگاه داشتن نسبی قیمت ارز گفت: هیچ چیز به اندازه نوسان قیمت ارز به ضرر تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیست چرا که قدرت تصمیم گیری را  از آن ها می گیرد بنا بر این رویکرد بانک مرکزی با هدف جلوگیری از نوسانات ارزی بسیار مطلوب است البته باید زمینه تسهیل انتقال ارز ناشی از صادرات نیز برای صادرکنندگان فراهم شود.


وی افزود: قول های مساعدی نیز در زمینه لغو تعهد سپاری ارزی صادرکنندگان از سوی وزیر صنعت، معدن و بازرگانی به ما داده شده است که امیدواریم زودتر عملیاتی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد