مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

حضور 15 کشور خارجی دربیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ایران

بیست و دومین نمایشگاه بین المللیماشین آلات ، مواد اولیه ، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی از 13 تا 16شهریور ماه با حضور و مشارکت صدها شرکت و کارخانه صنعتی داخلی و خارجی،در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.  
ادامه مطلب ...

اعتراض دانشجویان امیرکبیر به حذف عنوان نانو از مدرک فارغ‌التحصیلی+پاسخ دانشگاه

جمعی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به حذف عنوان "نانو" از مدرک فارغ‌التحصیلی خود اعتراض نمودند که رییس دانشگاه به این اعتراض پاسخ داد:دانشجویان با هر عنوانی که در دفترچه کنکور وارد دانشگاه شده‌اند با همان عنوان نیز فارغ‌التحصیل می‌شوند. 
ادامه مطلب ...

بی مهری روزگار به صنعت مادر مازندران/ پاتوق نساج‌ها راه‌اندازی شد

 نساجی صنعت پایه و مادر مازندران است اما نساج‌ها با هزار مشکل روزگار می‌گذارند، گاهی تعطیل می‌شوند و گاه با هزار بی‌مهری دوباره به تولید ادامه می‌دهند.
سابقه صنعت نساجی در ایران به قرن‌ها قبل از اسلام برمی‌گردد، شهرت پارچه‌های گلگون عهد هخامنشی و زردوزی‌های این دوره را تاریخ نویسان یونانی ضبط کرده‌اند. در دوره ساسانیان و نیز بعد از اسلام در بسیاری از شهرهای ایران کار ریسندگی و بافندگی پارچه‌های ابریشمی و پنبه‌ای و حریر رونق داشته است. 
ادامه مطلب ...

کمبود مواد اولیه نساجی ایران را در آستانه تعطیلی قرار داده

عضو انجمن صنایع نساجی ایران از کمبود شدید مواد اولیه در این صنعت خبر داد و گفت: به‌ دلیل کمبود پنبه و توقف واحدهای ریسندگی، واحدهای بافندگی نیز از ادامه فعالیت باز خواهند ماند و در نتیجه بیکاری عظیمی بر مملکت مستولی می‌شود. 
ادامه مطلب ...

فعالیت بیش از 9 هزار واحد تولیدی در صنایع نساجی و پوشاک کشور

9 هزار و 818 واحد تولیدی در صنایع نساجی و پوشاک کشور فعالیت می کنند.

اعضای هیات مدیره انجمن ها ، اتحادیه ها و کارخانه های نساجی و پوشاک کشور از واحدهای نساجی مازندران بازدید کردند .
در این بازدید مشکلات و راه های ظرفیت سازی و بهره وری بهینه از این صنعت بررسی شد .  ادامه مطلب ...

رد پای قاچاق در مخدوش شدن شناسنامه نساجی ایران

نساجی، صنعتی است که کاربری و اشتغال‌زایی خوب با هزینه پایین دارد و برای اشتغال‌زایی نسبت به صنایع دیگر، نیاز به سرمایه زیاد ندارد ولی در سال‌های اخیر این صنعت واقعاً مظلوم واقع شده است. صنعت نساجی از دیرباز در کشور ما و به‌ویژه استان مازندران رونق خاصی داشته است. وجود مزارع پنبه که از مواد اولیه صنعت نساجی به‌شمار می‌رود سبب شد تا این صنعت در استان‌های شمالی جان بگیرد و سهم قائم‌شهر هم از این صنعت سه کارخانه نساجی بود.
ادامه مطلب ...

صدور مجوز واحدهای متانل و 500 تنی پلی اتیلن

مجوز واحدهای متانل و 500 تنی پلی اتیلن پتروشیمی گچساران از وزارت نفت در سال جاری صادر شد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای صدور مجوز واحدهی متانل و واحد500 تنی پلی اتیلناسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح بزودی آغاز خواهد شد گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح اقتصادی حدود 650 میلیون یورو است و در صورت تامین اعتبار، عملیات این طرح بزودی آغاز خواهد شد 
ادامه مطلب ...

لزوم تاسیس تشکل همگن صنایع نساجی در مازندران

بر اساس آمار سال 90 میزان شاغلان در صنعت نساجی ، پوشاک و چرم کشور 647 هزار نفر؛ معادل 21 درصد کل شاغلان صنایع کشور است
تاسیس تشکل همگن صنایع نساجی و پوشاک در مازندران ضروری است.
در بازدید اعضاء هیئت مدیره انجمن ها ، اتحادیه ها و کارخانجات نساجی و پوشاک کشور از واحدهای نساجی قائم شهر بر تاسیس تشکل همگن صنایع نساجی و پوشاک در مازندران تاکید شد. 
ادامه مطلب ...