مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

جورابی که هیچ وقت پاره نمی‌شود!

جورابی که هیچ وقت پاره نمی‌شود!
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، جورابهایی که «کامرون کارتر» فارغ‌التحصیل آکادمی نیروی دریایی آمریکا آن را طراحی کرده،از ماده ماتریسی کربن کولار و یک ماده کربنی نخی در بخش انگشتان و پاشنه ساخته شده که به عنوان اولین کاربرد تجاری عادی کولار توصیف شده است.

این مناطق رایج‌ترین موقعیت‌های پارگی و سوراخ شدگی در جوراب‌ها محسوب می‌شوند و بالای جوراب همچنین از ویژگی‌های کشسانی برخوردار است که آنها را در هر حالتی و حتی شرایط جنگی در بالا نگه می‌دارد.
بخش عمده‌ای از این جوراب از پارچه لای‌کرا freshFX با فناوری ضد افتادگی ساخته شده است.

علیرغم سختی این جورابها، کارتر مدعی است که آنها نه تنها منعطف و شکل‌پذیر بوده بلکه همچنین سبک، نرم و راحت هستند.

کارتر از سایت کیک‌استارتر برای افزایش سرمایه و تولید این جوراب بصورت عمده استفاده کرده و تاکنون بیش از 10 هزار دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است.

فیلتر نیروگاهی با فناوری نانوالیاف در کشور به تولید صنعتی رسید

فیلتر نیروگاهی با فناوری نانوالیاف در کشور به تولید صنعتی رسید

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، نادر نادری از مجریان طرح تولید فیلترهای نیروگاهی با فناوری نانوالیاف با بیان این که با استفاده از نانو فیلترها در یک دوره کاری فیلتر (یک سال) در کل نیروگاه‌های کشور حدود یک میلیون و 400 هزار مگاوات تولید برق بیشتر خواهیم داشت، افزود: متوسط قیمت تمام شده هر مگاوات برق تولید شده در کشور برابر با یک میلیون و 400 هزار ریال است و بنابراین با استفاده از این فناوری در سال حدود 200 میلیارد تومان برق بیشتر تولید خواهد شد.


وی با بیان این که در حال حاضر نیروگاه سیکل ترکیبی بندر عباس از این فیلترها استفاده می‌کند، تصریح کرد: با استفاده از فیلترهای نانویی استهلاک پره‌های توربین کاهش می یابد به طوری که برای هر دوره تعمیر برای هر نیروگاه حدود یک میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد داشت.

نادری در ادامه در خصوص نحوه تولید این نانوالیاف گفت: در فرآیند الکتروریسی پس از تزریق محلول پلیمر و اعمال ولتاژبین 15 تا 100 کیلو ولت، جت پلیمری تشکیل شده و به سمت بارمخالف شتاب می‌گیرد؛ بنابراین سرعت بالا و از هم پاشیدگی جت پلیمر به تولید نانو الیاف منجر می‌شود.

وی با بیان این که کاربردهای نانوالیاف بسیار وسیع است، افزود: مهندسی بافت، پوشش دهی زخم، رهایش دارو، جاذبه‌های صوت، کاتالیست‌ها و فیلتراسیون از جمله کاربردهای نانو الیاف است.

ادامه مطلب ...

رزومه

فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رشته مهندسی نساجی- شیمی نساجی و علوم الیاف از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال 87 و دارای سابقه کار آماده همکاری با کارخانجات نساجی در سطح استان گیلان می باشم.

سوابق کاری:

1-آشنایی با ریسندگی الیاف ابریشم و سابقه کار در ریسندگی ابریشم درنا شهرک صنعتی واقع در کیاشهر نقره ده

2-تسلط بر رنگ همانندی و دارای سابقه کار در واحد رنگرزی کارخانه ریسندگی بافندگی پیشرو تاب (حوله برق لامع) واقع در شهرک صنعتی رشت

3 – آشنایی با چاپ نایلون و کامپوزیت و سابقه کار در شرکت تولیدی پینک واقع در شهرک صنعتی رشت

تلفن: 09116070735


دانلود رزومه

خیمه سنگین چینی ها بر بازار چادر مشکی

کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار چادر مشکی در قبضه چینی است گفت:امیدوارم دولت با حمایت از صنعت نساجی جلوی مافیای واردات البسه را بگیرد چرا که این صنعت به دلیل عدم حمایت دولت در آستانه تعطیلی است.

کمال الدین پیرموذن درگفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، افزود: متاسفانه صنعت نساجی به دلیل عدم حمایت دولت در بازسازی  این صنعت نمی تواند حرف اول را بزند .

ادامه مطلب ...

بافت‌های ابریشمی خراسان شمالی به جهت داشتن رنگ ونقش هندسی زیبا

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، زندگی اقوام مختلف درخراسان شمالی صنایع دستی متنوعی را به وجود آورده ودر سالهای اخیر تلاش مسئولین میراث فرهنگی استان برای رونق هر چه بیشتر این صنعت واشتغال زایی برای روستائیان و بعضا احیاء برخی رشته های منسوخ شده ویا کم رونق موثر بوده است.

یکی از آن صنایع دستی ابریشم بافی سنتی خراسان شمالی است که به گفته معاون هنر های سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی قدمت وتاریخچه معلومی ندارد اما از زمانی که ابریشم کشی در استان متداول شده به عنوان یک کار لوکس تهیه شده ودر اختیار اعیان واشراف و قشر خاصی قرار می گرفته است.

ادامه مطلب ...