مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پوست گاوی به عنوان پوست گوسفندی از ایران خارج می‌شود

پوست گاوی به عنوان پوست گوسفندی از ایران خارج می‌شود
پوست گاوی به عنوان پوست گوسفندی از ایران خارج می‌شود
نساجی نیوز: عضو انجمن صنایع چرم ایران گفت: قاچاق مواد اولیه‌ی صنعت چرم از کشور علاوه بر این‌که کمر صنعت چرم داخلی را شکسته، صنعت کفش کشور را نیز زمین‌گیر کرده است.

عباس ترکمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که پوست گاوی تحت عنوان پوست گوسفندی از کشور خارج می‌شود، توضیح داد: با وجودی که روی صادرات وت‌بلوی گاوی از کشور عوارض وضع شده، اما برخی افراد با کم‌اظهاری پوست گاوی را تحت عنوان پوست گوسفندی از کشور خارج می‌کنند که این وضعیت صدمه‌ی بزرگی به صنعت چرم وارد کرده است.
او با اشاره به این‌که ادامه‌ی روند کنونی 400 هزار فرصت شغلی موجود در صنعت چرم کشور را تهدید می‌کند، اظهار کرد: صادرات پوست گوسفندی از کشور آزاد بوده و برخی با استفاده از این موضوع پوست گاوی را تحت عنوان پوست گوسفندی در بازارهای خارجی می‌فروشند.
وی تاکید کرد: کلیه‌ی زیرساختهای مربوط به صنعت چرم در ایران به وجود آمده، اما متاسفانه صادرات بی‌رویه‌ی مواد اولیه این صنعت کارخانه‌های داخلی را به شدت تهدید می‌کند.
ترکمان با اشاره به این‌که روند قاچاق مواد اولیه‌ی صنعت چرم از کشور از پاییز سال 1388 آغاز شد، عنوان کرد: صنعت کفش نیز که از مصرف‌کنندگان محصولات صنعت چرم است، به دلیل قاچاق بی‌رویه‌ی مواد اولیه‌ی صنعت چرم آسیب دیده است.
پیشتر نیز انجمن صنایع چرم ایران نگرانی شدید خود را از صادرات غیرقانونی پوست سنگین گاوی از کشور اعلام کرده بود.
این انجمن به ویژه درباره‌ی قاچاق پوست سنگین گاوی از کشور از مرز سراوان در استان سیستان و بلوچستان ابراز نگرانی کرده بود.
انجمن صنایع چرم همچنین با اشاره به این‌که قاچاق پوست سنگین گاوی از کشور کارخانه‌های داخلی را با کمبود شدید پوست مواجه کرده، هشدار داده بود که ادامه‌ی روند کنونی باعث تعطیلی کارخانه‌های فعال و بیکار شدن کارگران کارخانه‌های چرم‌سازی در تهران و تبریز می‌شود.
براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنایع و معادن، بیش از 350 واحد تولید چرم در استان‌های تهران، ‌آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و همدان فعالیت می‌کنند.
در این واحدها نزدیک به 50 میلیون فوت مربع چرم سنگین و 65 میلیون فوت مربع چرم سبک تولید می‌شود.
همچنین صنعت چرم کشور در سال‌های اخیر بین 140 تا 150 میلیون دلار صادرات داشته است و اگر تولیدات این صنعت به سمت مصنوعات چرم هدایتی شود، ارزش صادرات این صنعت چندین برابر می‌شود.

چرا بجای آنکه مشکلات را از سر راه صنعت برداریم ناخواسته به آن اض

دکتر علیمردان شیبانی:چرا بجای آنکه مشکلات را از سر راه صنعت برداریم ناخواسته به آن اضافه  میکنیم؟
دکتر علیمردان شیبانی:
چرا بجای آنکه مشکلات را از سر راه صنعت برداریم ناخواسته به آن اضافه میکنیم؟
مدیر کل محترم امور اقتصادی وزارت صنایع و معادن بمنظور جلوگیری از بالا رفتن بی رویه قیمت مواد اولیه و تامین و دسترسی آسان واحدهای تولیدی به آن برای برآورد نیاز گرانول پلی پروپیلن (گرید الیاف) واحدهای صنعتی که تماماً از تولیدات پتروشیمی های داخل کشور میباشد، طی دستورالعملی به سازمانهای صنایع سراسر کشور سهمیه بندی ویژه ای را بر مبنای میزان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طی 33 ماه گذشته بدون توجه به نیاز واقعی واحدهای تولیدی و بدون توجه به اینکه بسیاری از این واحدها ناچار بودند برای جلوگیری از توقف کارخانجات و بیکاری پرسنل آن قسمت بیشتر مواد اولیه خود را بعد ازعرضه کالا از طریق بورس و عدم دسترسی به آن از بازار آزاد و واسطه های همیشه آماده بدون امکان دریافت هیچگونه فاکتور فروش و نام و نشانی تامین کنند با تاکید بر قیمت پایه ای که ظاهراً پائین تر از FOB خلیج همیشه فارس بوده تعیین فرمودند.
متاسفانه بعد از صدور این دستورالعمل به حکایت مستندات روزانه بورس کالا از اول اسفند ماه 89 تا 21 اردیبهشت ماه 90 با وجود اظهار صریح مدیران واحدهای پتروشیمی در انجمن صنایع نساجی مبنی بر ظرفیت 400 هزار تنی مازاد بر مصرف داخلی این کالا تنها و تنها حدود 3000 تن از طریق بورس کالا عرضه گردیده که در همین مقطع زمانی تقاضای کاذبی بالغ بر 600 هزار تن به ثبت رسیده است و نکته تاسف بار آنست که بر اساس اظهار اکثر مدیران واحدهای صنعتی مصرف کننده واقعی این مواد , حتی از همین مقدار کم هم نتوانسته اند سهمی ولو اندک از طریق بورس دریافت کنند.
ادامه مطلب ...

با اجرای طرح میزان، تولید محصولات داخلی تقویت می شود

با اجرای طرح میزان، تولید محصولات داخلی تقویت می شود
با اجرای طرح میزان، تولید محصولات داخلی تقویت می شود
نساجی نیوز: رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: با گسترش این طرح، قدرت خرید خانوارها افزایش یافته و همچنین به دلیل اینکه این طرح تنها برای خرید تولیدات داخلی است، موجب افزایش تولید خواهد شد.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی خراسان رضوی، علی صفرزاده اظهار داشت: با اجرای طرح میزان، توزیع کنندگان به سمت عرضه مستقیم کالای تولید داخل روی خواهند آورد که این امر باعث کاهش هزینه و زمان توزیع کالا می گردد.
صفرزاده تصریح کرد: با توجه به الزام طرح به خرید کالاهای تولید داخل و تقویت تولیدکنندگان داخلی، عرضه کالاها و خدمات تولید داخل افزایش یافته و ضمن کاهش قیمت و تامین نقدینگی برای تولیدکنندگان، رونق اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش قدرت انتخاب و قدرت خرید مردم و در نتیجه افزایش رفاه عمومی با اجرای طرح میزان افزود: با این امر، محدودیت هایی مانند کمبود نقدینگی خانوار در کوتاه مدت برای خرید کمتر شده و گسترش تعداد تولیدکنندگان مشارکت کننده در طرح، قدرت انتخاب مصرف کننده را افزایش می دهد.

اجرایی شدن سند راهبرد ملی صادرات با کمک بخش خصوصی

اجرایی شدن سند راهبرد ملی صادرات با کمک بخش خصوصی
اجرایی شدن سند راهبرد ملی صادرات با کمک بخش خصوصی
نساجی نیوز: معاون وزیر بازرگانی گفت: نگاه دولت در برنامه پنجم تفویض اختیارات به بخش خصوصی است و صادرات جزو مقوله هایی است که پتانسیل بخش خصوصی می تواند بروز نماید.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران حمید صافدل، در دیدار با اعضای هیات مدیره کنفدراسیون صادرات ایران گفت: سال گذشته سالی پرفراز و نشیب برای صادرات و اقتصاد ایران بود و کشورهای غربی تمام تلاش خود را در راستای اعمال فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران به کار بردند.
معاون وزیر بازرگانی با اشاره به همراهی صادرکنندگان با دولت در سال گذشته گفت: علی رغم آنکه شرایط دشوار فعالیتهای اقتصادی در عرصه بین الملل در سال گذشته یاد آور سالهای سخت دفاع مقدس بود ولی مشاوره های تخصصی صادرکنندگان و بخش خصوصی در راستای عبور از مسایل و مشکلات باعث شد، صادرات کشور 36 میلیارد دلار در سال را برای اولین بار تجربه نماید.
وی با اشاره به اجرای آغاز اجرای برنامه پنجم توسعه کشور و اجرای اصل 44 قانون اساسی و افزود: نگاه دولت در برنامه پنجم تفویض اختیارات و کارها در حوزه های مختلف به بخش خصوصی است و صادرات جزو مقوله هایی است که پتانسیل بخش خصوصی می تواند بروز نماید.
صافدل از اجرایی شدن سند راهبرد ملی توسعه صادرات کشور از امسال خبر داد و گفت: بخشهای مختلف پیش بینی شده در سند راهبرد ملی توسعه صادرات با انجام کار کارشناسی تهیه شده است که نقش کنفدراسیون صادرات ایران در تحقق آن حائز اهمیت است.
وی دیدار معاون اول محترم رییس جمهور با کارگروه صادرات استانها و اعضای اتاقهای بازرگانی در سفر های استانی هیات دولت را از ابتکارات سازمان توسعه تجارت ایران در دور جدید سفرهای استانی عنوان کرد و گفت: انتقال مفاهیم، مسایل و مشکلات در این نشستها کمک بزرگی به ما در خصوص شناسایی و رفع موانع و مشکلات کرده است که امیدوارم در ادامه این نشستها دولت بتواند با تجار و بازرگانان همه کشور به صورت مستقیم و رودررو دیدار و گفتگو نماید.
اسدالله عسگر اولادی رییس کنفدراسیون صادرات ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به دیدار اعضای هیات مدیره این کنفدراسیون با معاون اول رییس جمهور و تاکید ایشان بر رشد صادرات غیر نفتی در سال جاری گفت: کنفدراسیون با دارا بودن 30 شاخه صنعتی و خدماتی به عنوان عضو حدود 5000 واحد تولیدی و صادارتی را شامل می شود که 50 درصد صادرات غیر نفتی بر عهده ایشان می باشد.
وی صادرات فرش، خشکبار، چرم و پوست، محصولات نساجی، داروهای دامپزشکی، خدمات IT و گیاهان دارویی را از توانمندیها و رشد در میزان صادرات آنها را از افتخارات کنفدراسیون و کشور اعلام کرد.

تکلیف کارگران نساجی مشخص شود

آیت‌الله معلمی:
تکلیف کارگران نساجی مشخص شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان به جای تعقیب جریان‌های نامناسب و آب در هاون کوبیدن بگویید چه کسی باید حقوق کارگران نساجی مازندران را بپردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، آیت‌الله علی معلمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز قائمشهر با اعلام این مطلب که فرماندار قائمشهر در انعکاس مشکل حقوق معوقه کارگران نساجی قائمشهر به مقامات ارشد استان تلاش کرده است، اظهار داشت: استاندار مازندران بیاید و به مشکلات استان رسیدگی کند.
وی افزود: استاندار باید پاسخ دهد این کارخانه دولتی است یا شخصی و اگر دولتی است چه کسی باید پاسخگو باشد و اگر شخصی است مسئول پاسخ‌دهی کیست.
امام جمعه قائمشهر تاکید کرد: آیا برای شخص سرمایه‌گذاری که سند امضاء کرده در ابتدای ورود درباره بدهی‌های کارخانه به بیمه، تامین اجتماعی، شهرداری و معوقات کارگران تعیین تکلیف شده است.
معلمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز خانواده تاکید کرد: خانواده‌ها برای حضور بچه‌ها در کلاس‌های قرآنی اهتمام ورزند چرا که معیار عروج انسان بسته به درجه معرفت انسان نسبت به منبع دین یعنی قرآن است.
عضو خبرگان رهبری همچنین افزود: آمریکا باید به عجز خود و توانمندی امنیتی ایران اعتراف کند چرا که در ماجرای قتل بن لادن، دنیا را دچار تردید کرده است.
وی با اشاره به قتل بن لادن خاطرنشان کرد: چرا او را زنده نگرفتید که محاکمه شود تا ادعای تروریست بودن وی ثابت شود و حرف قانع‌کننده‌‌‌ای برای دنیا داشته باشید.
امام جمعه قائمشهر همچنین با اشاره به نیاز امروز جامعه ایران به آرامش و وحدت کلمه تصریح کرد: مسئولان رده بالای مملکت باید با تدبیر به اداره کشور بپردازند نه اینکه فقط به فکر اختلاف باشند. معلمی تاکید کرد: همه چیز در کشور ما مرجع قانونی روشنی دارد، اگر واقعا مصوبه مجلس دارای ابهام است دولت تقاضای استفساریه کند و اگر در قانون اساسی ابهامی هست باید از شورای نگهبان استفسار شود نه اینکه هرکس به میل خویش قانون را تفسیر کند.
امام جمعه قائمشهر خاطرنشان کرد: شاد کردن دشمن اسباب آزردگی مومنان است و شاید یک جایگاه راحت نصیب کسی شده باشد، مسئولان باید بدانند این جایگاه بر ناله‌های شب و خون فرزندان مردم استوار است.

تضعیف هرچه بیشتر صنعت نساجی با ادغام وزارت صنایع در بازرگانی

محمد مروج:
تضعیف هرچه بیشتر صنعت نساجی با ادغام وزارت صنایع در بازرگانی
نساجی نیوز: رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی با اشاره به واردات بی رویه محصولات نساجی به کشور گفت: تا کنون که وزارت صنایع یک وزارتخانه تخصصی محسوب می‌شد توجه مناسبی به صنعت نساجی صورت نمی‌گرفت و در صورت ادغام وزارت صنایع در بازرگانی نیز این صنعت ضعیفتر از قبل خواهد شد.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از فارس، محمد مروج فارس با بیان اینکه فعالان صنعت نساجی به ادغام وزارت صنایع در بازرگانی خوش‌بین نیستند، تصریح کرد: وزارت صنایع زمانی که به عنوان یک وزارتخانه مستقل فعال بود توجه مناسبی به صنعت نساجی نداشت و بیشتر وزارت خودرو محسوب می‌شد، حال با ادغام نیز احتمالاً صنعت نساجی بیشتر از قبل مورد بی توجهی قرار خواهد گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد ادغام وزارت صنایع و بازرگانی با مطالعه صورت گیرد.
ادامه مطلب ...

واکنش فعالان اقتصادی به ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی

واکنش فعالان اقتصادی به ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی
نساجی نیوز: اظهار نظر علی اکبر محرابیان، محمد نهاوندیان، یحیی آل اسحاق، حمید حسینی، محمدحسین فلاح، ابوالفتح نیکنام و علیرضا حائری در خصوص ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از جهان صنعت، دو روز پس از اعلام خبر ادغام وزارت صنایع و معادن با وزارت بازرگانی به علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن عنوان کرد باید رییس‌جمهور و دولت را در ماموریت‌های مهمی که پیش رو دارد‌ کمک کنیم وی گفت که باید کمک کنیم تا ادغام به بهترین وجه ممکن اجرا شود و در این زمینه هر چه از دوست رسد نیکوست.
علی‌اکبر محرابیان گفت: نباید دولت را در شرایط حساس منطقه و جهان تنها بگذاریم و درگیر مسایل حاشیه‌ای کنیم و همه باید کمک نماییم تا طرح‌هایی مانند ادغام به بهترین وجه ممکن اجرا شود.
محرابیان با اشاره به اینکه یقین دارم نظر رییس جمهوری حمایت از تولید و صنعت و معدن است‌ از مدیران ارشد صنعت و معدن خواست برای جبران خلاء‌های ناشی از ادغام دو وزارتخانه از این پس تلاش مضاعف داشته باشند و اجازه ندهند حرف‌های حاشیه‌ای انگیزه آنان را در تلاش و کوشش برای افزایش تولید سست کند.
وی افزود: ادغام به نفع کشور و دو وزارتخانه است و اطمینان دارم آقای رییس جمهور در این ادغام اهتمام ویژه به بخش تولید و صنعت و معدن داشته و خواهند داشت.
ادامه مطلب ...

دو هزار نفر در کارخانه سبلان پارچه اردبیل مشغول کار می شوند

استاندار اردبیل گفت:
دو هزار نفر در کارخانه سبلان پارچه اردبیل مشغول کار می شوند
نساجی نیوز: استاندار اردبیل گفت: با راه اندازی دوباره کارخانه تعطیل شده سبلان پارچه اردبیل دو هزار نفر در این کارخانه نساجی مشغول کار می شوند.
به گزارش «نساجی نیوز » به نقل از ایرنا، سیدحسین صابری در نشست با اعضای هیات مدیره بانک تجارت بعنوان یکی از شرکای جدید این واحد تولیدی با اعلام راه اندازی دوباره کارخانه سبلان پارچه در آینده نزدیک بیان کرد : بهره برداری اصولی این کارخانه ، اردبیل را به نگین درخشان نساجی کشور تبدیل می کند.
وی گفت: با رفع موانع مالی کارخانه و در بازاریابی داخلی و خارجی تولیدات سبلان پارچه باید اقدامات و برنامه ریزی اساسی از سوی دست اندرکاران این امر صورت بگیرد.
وی به حجم تولیدات این کارخانه که با مشارکت بانک تجارت راه اندازی و به بهره برداری مجدد خواهد رسید اشاره کرد و افزود: با اراده و تلاش مضاعف دست اندرکاران این مجموعه مشکلات تأسیساتی ومشکل مطالبات پیمانکاران رفع شده و کارخانه تولیدات قابل قبولی خواهد داشت.
وی تاکید کرد که دستگاههای اجرایی استان از این کارخانه و افزایش توان فنی این واحد تولیدی حمایت خواهند کرد.
صابری گفت: در صورت بهره برداری اصولی این کارخانه به عنوان توانمند ترین واحد تولیدی و نگین نساجی کشور خواهد درخشید و اقتصاد استان اردبیل رونق بیشتری خواهد گرفت.
کارخانه سبلان پارچه اردبیل با 200 هزار مترمربع وسعت و 120 هزار مترمربع زیربنا در مرداد ماه سال 86 به بهره‏ برداری رسید.
این کارخانه شامل واحدهای مختلفی از قبیل ریسندگی، بافندگی، گردبافی، رنگرزی، چاپ و تکمیل، طراحی، برش، دوخت بود و قرار بود که به صورت زنجیره‏ای فعال گردیده و تولیدات آن با کیفیت بالا، 70 درصد به بازارهای خارجی و 30 درصد به بازار داخلی عرضه شود.
این کارخانه در کمتر از یکسال به خاطر مشکلاتی که مهمترین آن مدیریت کارخانه ذکر می شود تعطیل شده و از همان زمان تاکنون تلاش ها برای بازگشایی مجدد آن به نتیجه نرسیده است.