مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رحیمی و وزرای اقتصادمامورحل مشکل معوقات کارگران نساجی

رحیمی و سه وزیر اقتصادی دولت مامور حل مشکل حقوق معوقه کارگران نساجی شدند

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از مهر، محمد دامادی اظهار داشت: ۲۷ ماه است که کارگران صنایع نساجی قائم‌شهر حقوق دریافت نکرده‌اند و به رغم وعده‌های متعدد رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.


نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: کارگران صنایع نساجی قائم‌شهر بارها با برگزاری نشست، برپایی تحصن و مراجعه به نمایندگان مجلس خواستار حل مشکل حقوق معوقه خود شده‌اند اما به نتیجه نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: با پی‌گیری‌های سید هادی حسینی، نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار و سوادکوه عصر روز سه‌شنبه ۲۳ آبان رئیس کمیسیون صنایع و معادن، اعضای هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس، نمایندگان کارگران صنایع نساجی قائم‌شهر و نمایندگان بانک ملی نشست مشترکی با مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتند تا راهکاری برای رفع مشکل حقوق معوقه این کارگران اتخاذ شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون کارخانه صنایع نساجی قائم‌شهر تعطیل است، گفت: در این جلسه مقرر شد وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه نماینده بانک ملی جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور داشته باشند تا مشکل حقوق معوق کارگران صنایع نساجی قائم‌شهر هر چه سریع‌تر حل شود.

تحقق رویایی علمی تخیلی شنل نامرئی

تحقق رویایی علمی تخیلی شنل نامرئی/ نامرئی شدن اجسام از یک جهت

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از مهر، بسیاری از تلاشهایی که تاکنون برای ارائه " شنل نامرئی" صورت گرفته بود، کامل نبود و همه آنها بخشی از تابشی را منعکس کرده و این تلاش رویایی را ناتمام می گذاشتند.

نتایج تحقیقاتی که در مجله " ساینس" منتشر شده، نشان می دهد که محققان دانشگاه دوک چگونه به این تدبیر دست یافته اند.

این درحالی است که تاکنون این شنل نامرئی تنها از یک بعد کار می کند.

ایده شنل نامرئی در سال 2006 شکل گرفت، زمانی که جان پندری از کالج امپریال لندن و دیوید شوریگ و دیوید اسمیت از دانشگاه دوک نظریه تبدیل نور را در یک مقاله علمی ارائه کرد و برای نخستین بار استفاده از امواج میکرو ( طول موجهای بلندتر از چیزی که می توانیم ببینیم) را در یک مقاله علمی دیگر که سال گذشته منتشر شد نشان داد.

ادامه مطلب ...

دانلود نرم افزار طراحی پارچه Textile Vision

textile vision  یک نرم افزار طراحی نساجی است که کمک می کند تا طرح هایی برای بافندگی
و چاپ خلق کنید. textile vision  یک مجموعه ابزارهای قدرتمندی استکه به شما امکان بررسی یک الگوی ساده را در ابعاد مختلف می دهد.این نرم افزار به طراحان کمک می کند تا الگوهای پیچیده و طرح ها را در چند دقیقه ایجاد کنند در حالیکه بدون آن ساعت ها و حتی روزها زمان نیاز دارند.کاربر این نرم افزار نیازی نیست متخصص رایانه باشد و حتی طراح واقعی باشد ، نرم افزار بسیار ساده طراحی شده و هر کس که اطلاع کمی از طراحی داشته باشد می تواند از با آن کارهای خارق العاده انجام دهد. این نرم افزار با این هدف ساخته شده که "آنچه شما تصور می کنید خواهید داشت"
"WYIiEYG(what you imagine is exactly you get) "
برخی از کاربردهای نرم افزار:

  • دستکاری تصویر
  •     تحول چندضلعی
  •     تفکیک رنگ
  •     کاهش رنگ
  •     ابزارهای نقشه کشی ساده (خط، چند ضلعی، Beizers، مداد)
  •     بافندگی
  •    محاسبات نخ  مصرف
  •     طرح قاب
  •     پیشنمایش بافت
  •     پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود از سایت سازنده


برای مشاهده نمونه کارها اینجا کلیک کنید.

دانلود نرم افزار نساجی TexGen

TexGen بسته های نرم افزاری است که برای به دست آوردن خواص مهندسی منسوجات بافته شده و مواد مرکب نساجی مورد استفاده قرار گیرد.



دانلود از اینجا

نصب نوار ابزار گیل تکس

با نصب نوار ابزار (تولبار) سایت در مرورگر خود می توانید هر لحظه با بازکردن مرورگرتان بدون وارد شدن به سایت از جدیدترین اخبار نساجی و آپدیت های سایت اطلاع حاصل کنید. همچنین با یک کلیک وارد گیل تکس شوید.

از مزیت های این افزونه جستجوی مستقیم در گیل تکس است. تنها با نوشتن موضوع جستجو در باکس مربوطه و زدن دکمه ی جستجو موضوع شما در سایت گیل تکس جستجو می شود.


این افزونه کاربردی را از لینک زیر دریافت کنید:

https://s3.amazonaws.com/com.alexa.toolbar/atbp/yG7IrQ/download/index.htm


ضدآب کردن

مقدمه :

تکمیل ضد آب به این معناست که سطح کالا جذبه ای برای آب  ، روغن و یا هر مایع دیگری نداشته باشد . البته باید توجه داشت که هر ماده ضد آب کننده می تواند سطح را تا حدی در مقابل مایعات مقاوم کند که بنا به کاربرد کالا انتخاب می شود . ولی برای ضد روغن کردن کالا تنها می توان از پلی مر های بر پایه فلورو کربن استفاده نمود .

یک پارچه ضد آب خوب باید  به گونه ای باشد که قطرات آب بر روی سطح آن به صورت قطره باقی مانده و سپس بر راحتی از سطح لغزیده و بریزد.

ادامه مطلب ...

ضد آتش کردن پارچه های سلولزی

تکمیل ضد آتش تنها برای انواعی از منسوجات که دمای اشتعال پایینی دارند به کار برده می شود . برای آنکه بتوان یک تکمیل ضد آتش را به درستی درک کرد در ابتدا باید مکانیزم سوختن را بررسی نماییم .

اولین  نکته ای که می توان به ان اشاره نمود آن است که سوختن یک واکنش شیمیایی است که برای رخ دادن به سه عامل اکسیژن، گرما و ماده سوختی مناسب نیاز دارد . اگر به هر دلیلی سوختن شروع شود معمولاً واکنش خودش را کاتالیز کرده و به آن ادامه می دهد تا زمانی که یکی از عوامل فوق از منطقه در حال سوختن خارج شود . مکانیزم این عمل را می توان به صورت شماتیک در شکل زیر نشان داد .

ادامه مطلب ...

کالاهای لوکسی که واردتشان ممنوع شد

فهرست 75 کالای وارداتی لوکس و غیرضرور که با تصویب جدید دولت، ثبت سفارش آنها متوقف شد، منتشر شد.

حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه در گفتگو با مهر، با بیان اینکه ثبت سفارش واردات کالاهای مشمول اولویت 9 و 10 (کالاهای لوکس و غیرضرور) فعلا متوقف شد، گفت: در حال بررسی این کالاها هستیم تا واردات آنها را تعیین تکلیف کنیم.

فهرست کامل کالاهای لوکس و غیرضرور وارداتی که ثبت سفارش آنها با تصمیم جدید دولت متوقف شده، به شرح ذیل است:
ادامه مطلب ...