مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

واگذاری دبیرخانه کمیته فنی متناظر ماشین‌آلات نساجی به دانشگاه یزد

دبیرخانه کمیته فنی متناظرISO/TC72 با عنوان ماشین آلات نساجی و لوازم جانبی آن، توسط دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی سازمان ملی استاندارد ایران به دانشکده نساجی دانشگاه یزد واگذار شد.
این واگذاری با توجه به این که استان یزد به عنوان قطب صنعت نساجی در کشور به حساب می‌آید و به منظور استفاده هر چه بهتر و بیشتر از پتانسیل و توان علمی و فنی دانشگاهیان، صنعتگران و کارشناسان استاندارد، انجام شده است. 
ادامه مطلب ...

تأسیس اتحادیه نساجی و تأمین مواد اولیه دولتی؛گامی در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی

مدیر کارخانه آسیا گفت:اگر دولت به جای پرداخت وام ها و تسهیلات با سود ۱۶ درصد ، مواد اولیه کارخانه های تولیدی را تامین کند بی شک هم جلوی واردات بی کیفیت پارچه گرفته خواهد شد و هم از تولیدات داخلی حمایتی ویژه صورت گرفته است .
منصوری در گفتگو با  کارگران کرمان در خصوص رشد ۷۸ درصدی فاستونی آسیا در طول یک سال گفت : کارخانه فاستونی آسیا که متعلق به بخش خصوصی یعنی بنیاد تعاون ناجاست سال  گذشته در آستانه تعطیلی کامل بود زیرا مشکلات عدیده ای را در این عرصه با خود یدک می کشید  و از سوی مسئولان استانی هم حمایتی نمی شد اما با توان و همت مدیر کارخانه جناب پور احمد و کارگران جوان و نخبه اش جانی دوباره گرفت . 
ادامه مطلب ...

بدهی‌های پلی‌اکریل بیشتر از ارزش شرکت

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات موجود در پلی اکریل اصفهان، گفت: به دلیل عدم نظارت موثر بر روند خصوصی سازی، بخشی از کارخانه های واگذار شده تعطیل و کارگران با مشکل بیکاری روبرو شده اند.

زهرا سعیدی درباره دولتی بودن اقتصاد کشور، اظهار داشت: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: باید پذیرفت روند واگذاری شرکت های دولتی مناسب نیست و عملکرد در زمینه خصوصی سازی ضعیف بوده و شرکت های دولتی غالبا به شبه دولتی ها واگذار شده است.  ادامه مطلب ...

کارگران پلی‌اکریل اصفهان از نیمه‌راه تجمع بازگردانده شدند

 تجمع صنفی کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان که قرار بود در اعتراض به معوقات مزدی و توقف فعالیت این واحد صنعتی برگزار شود، صبح امروز با مداخله عوامل انتظامی ناتمام ماند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع صنفی صبح امروز (شنبه/ 30 بهمن) کارگران مجتمع صنعتی پلی اکریل اصفهان به دلیل مداخله عوامل انتظامی ناتمام ماند.

براساس اطلاعاتی که از طریق شماری از این کارگران در اختیار ایلنا قرار گرفته است، قرار بود برای ساعت 8 صبح امروز تجمع صنفی در اعتراض به معوقات مزدی و توقف فعالیت‌های کارخانه پلی‌اکریل اصفهان در اطراف این واحد صنعتی برگزار شود که در نهایت این اتفاق صورت نگرفت. 
ادامه مطلب ...

تاج‌الدین: با نصف هزینه می‌توان الیاف مورد نیاز پلی اکریل را وارد کرد

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: گزاره‌های اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند به‌جای هزینه‌کرد کلان برای خرید الیاف از کشورهای بیگانه، با کمتر از نصف آن هزینه، مواد اولیه مورد نیاز پلی اکریل را وارد کرد.
 ناهید تاج‌الدین با اشاره به  وضعیت شرکت پلی اکریل اصفهان، اظهار کرد: متأسفانه شرکت پلی اکریل اصفهان به عنوان تنها واحد تولید کننده الیاف اکریلیک در ایران، سال‌ها با بحران مواجه است و در برهه‌های مختلف مورد کم لطفی مسئولان واقع شده است، با این وجود و به رغم  مشکلات فراوان اقتصادی، کارگران این شرکت سعی در حفظ تولید آن داشته‌اند.  
ادامه مطلب ...

چاپ چروک crease printing

چنانچه طرحی توسط خمیر حاوی مقدار کمی سود سوزاور ،روی پارچه پنبه ای تحت کشش،چاپ شود و بعد از مدت زمان کافی پارچه شسته ،خشک و رنگرزی شود،مواضع چاپ شده بیش از بقیه سطوح پارچه رنگینه به خود جذب میکند. 
ادامه مطلب ...

جزئیات جلسه فعالان صنعت نساجی با گمرک

رئیس انجمن صنایع نساجی با اشاره به جلسه فعالان این صنعت با مسئولان گمرک، گفت: در این جلسه در مورد اعمال روش‌های جدید برای کنترل پوشاک وارداتی بحث شد.
محمد مروج، اظهار داشت: طبق بخشنامه قبلی وزارت صنعت، شرکت‌های واردکننده پوشاک برند باید در کشور دارای نمایندگی معتبر باشند و در غیر این صورت، نباید نسبت به واردات اقدام کنند.  ادامه مطلب ...

تحلیلی بر صنعت نساجی و پوشاک ترکیه با توجه به شرایط کم ثبات در منطقه

طبق نظر تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه نخ Yarn Texpo، پس ازسال دشوار و مایوس کننده ۲۰۱۶، برای سال۲۰۱۷ چشم انداز بهتری پیش رو خواهد بود. با این وجود، فاکتورهایی ناشی از عدم اطمینان پیرامون رفراندم آتی قانون اساسی درآوریل ۲۰۱۷ ، ابهام در تصمیمات سرمایه‌گذاری و بازاریابی و همچنین حجم تقاضای خارجی ملاحظات جدی محسوب می‌شوند.
هم‌چنین انجمن‌های صنعت نساجی و پوشاک ترکیه و پیشگامان صنعت اصرار دارند که این بخش به لحاظ ساختاری قدرتمند خواهد ماند زیرا همواره پتانسیل‌های قابل توجه برای رشد را در خود حفظ کرده است برای مثال در حوزه نخ، ترکیه، کشور شماره یک اروپاست و به‌عنوان یکی از سه تولیدکننده برتر نخ دنیا محسوب می‌شود. 
ادامه مطلب ...