مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مهم‌ترین مشکل ما نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است

مهم‌ترین مشکل ما نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه پنبه داراب گفت: حمایت‌های دولت از کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی باید بیشتر باشد چراکه نرخ بالای تسهیلات بانکی و کمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل ما است.

محمدعلی انصاری امروز در حاشیه بازدید فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان و کشاورزان دارابی از کارخانه پنبه‌پاک‌کنی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: امسال برای خرید محصول پنبه شهرستان داراب 85 میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های صادرات و ملت دریافت کرده‌ایم که باید 11 میلیارد ریال سود را در مدت شش ماه پرداخت کنیم.

ادامه مطلب ...

تولید نانوکامپوزیت آنتی باکتریال با استخراج پروتئین از ضایعات

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به استخراج پروتئین از ضایعات موی انسان جهت تولید الیاف نانو کامپوزیت آنتی باکتریال شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، مریم حاج ملکی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نساجی این واحد دانشگاهی در رابطه با طرح پژوهشی خود گفت: یکی از مهمترین مسائل در داربست های نانو لیفی مورد مصرف برای انسان موضوع سازگاری"compatibility" آنها با بدن انسان است. ضایعات موی انسانی از پروتئینی نامحلول به نام آلفا کراتین سخت ساخته شده اند که کراس لینک های قدرتمندی با یکدیگر از طریق باندهای دی سولفیدی ایجاد می کند و باعث ایجاد ارگان های سخت و نامحلول می شوند.

ادامه مطلب ...

دومین نمایشگاه مد و لباس اواخر دی‌ماه در اهواز برپا می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ، فرامرز احمدی‌نژاد اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود این نمایشگاه با حضور بیش از 150 واحد تولیدی پوشاک برپا شود. در نمایشگاه مد و لباس که سال‌گذشته برگزار شده بود، 105 واحد تولیدی پوشاک از سراسر استان حضور داشتند.

وی افزود: در حال حاضر اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق خوشه صنعتی پوشاک، اتحادیه و انجمن صنایع نساجی استان صورت گرفته است و واحدهای تولیدی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه امسال اقدام کنند.

ادامه مطلب ...

مسلح سازی بهینه خاک با استفاده از الیاف پلیمری چهار وجهی

پژوهشگر دانشگاه صنعتی اصفهان در طرحی پژوهشی ، امکان خاصیت مسلح سازی بهینه خاک را با استفاده از الیاف پلیمری چهار وجهی فراهم کرد.
رئیس دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: هدف از این پژوهش ، استفاده از گریدهای گسسته تهیه شده از ژئوگریدهای متداول برای مسلح سازی خاک است.
دکتر زادهوش افزود: در این طرح تحقیقاتی ، سعی شده است از الیاف پلیمری ، ساختاری به صورت چهار وجهی تهیه شود که در نهایت این ساختارهای چهار وجهی جایگزین الیاف معمولی در فرآیند مسلح سازی خاک خواهند شد.

ادامه مطلب ...

هفتمین کنفرانس بین‌المللی برند با رویکرد حقوقی و مالکیت فکری

هفتمین کنفرانس بین‌المللی برند با رویکرد حقوقی و مالکیت فکری

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنایع نساجی ایران از برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی برند با رویکرد مسائل حقوقی و مالکیت فکری در روزهای 25 و 26 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس علیرضا حائری، ارتقا و ترویج دانش مدیریت برند، تعامل و تبادل تجارب پژوهشگران و متخصصان حوزه برند پیرامون توسعه و به کارگیری روشهای برندسازی، تبیین اهمیت برند و ترغیب سازمان‌ها و تشکل‌ها به امر برندسازی  را از جمله اهداف برگزاری کنفرانس برند عنوان کرد و گفت: تبیین راهکارها و قوانین حمایت از مالکیت فکری برند،  فضاسازی برای تسهیل رویه‌های ثبت مالکیت فکری و نام و نشان تجاری در مراجع بین‌المللی و همچنین کمک به توسعه پایدار صادرات از طریق حمایت از مالکیت فکری برند از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس است.

ادامه مطلب ...

افزایش حضور تجار ایرانی در معاملات بورس ترکمنستان

افزایش حضور تجار ایرانی در معاملات بورس ترکمنستان

خبرگزاری فارس: در حالی حضور تجار ایرانی در بازار معاملات بورس ترکمنستان طی ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است که هفته گذشته تجار ایرانی کلیه محصولات یک پالایشگاه معتبر نفت در ترکمنستان را خریداری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، تجار ایرانی هفته گذشته کلیه محصولات یک پالایشگاه نفت در ترکمنستان که برای داد و ستد در بازار بورس کالا و مواد خام این کشور عرضه شده ‏است، خریداری کردند.

ادامه مطلب ...

"چادر شب" بافتی از گلیم و پارچه حاصل ذوق و هنر زنان روستایی گیلا

رشت - خبرگزاری مهر: "چادرشب ‌بافی" یکی از زیباترین و بهترین تولیدات صنایع دستی زنان استان گیلان است که در تولید این چادر از ابریشم، پشم، پنبه و کاموا استفاده می ‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چادرشب پارچه‌ ای است زیبا و رنگارنگ که در قاسم‌ آباد شهرستان رودسر و براساس فرهنگ، آداب و رسوم‌ دیرینه مردم آن دیار بافته می‌ شود.

چادرشب در نوع اصیل خود با ابریشم مرغوب یا کجین و در نمونه‌ ای متاخر با نخ ‌های دستریس پنبه ‌ای محلی با استفاده از دستگاه‌ های بافندگی دو وردی بافته می ‌شود.

ادامه مطلب ...

سیستم ریسندگی سولو Solo

سیستم ریسندگی سولو که تحت عنوان ریسندگی مدرن مطرح شده،اصلاح و بهبود روش متداول ریسندگی است.این تکنولوژی یک روش ساده و ارزان برای نخهای ریسیده شده از الیاف بلند میباشد که در سال 1998 ارائه و در سال 1999 در نمایشگاه ایتمای پاریس به نمایش گذاشته شد.
واژه سولو در واژه به معنای تک و در اصطلاح غلتکی است که روی ماشین رینگ جهت بهبود کیفیت نخ اضافه شده است. ابتکار سولو توسط CSIRO,WRONZ,WOOL MARK COMPANYگسترش پیدا کرده است.
این کار مربوط به غلتکی است که نقش الیاف سطح بیرونی را در نخ افزایش داده و موجب شکل گیری و بهبود کیفیت نخ در حال تولید میباشد.روش ریسندگی سولو که منجر به تولید نخ تک لا معادل نخ دولای رینگ معمولی میگردد،امکان تولید نخهای ظریفتر و امکان استفاده از الیاف ضخیمتر را دارد.همچنین آزادی عمل بیشتر و شانس تولید محصولات در وزن کمتر را به تولیدکننده میدهد که پیامد این امر قیمت ارزان تر برای محصول تولیدی میباشد.
ماشین ریسنگی سولو شبیه ماشین رینگ است با این تفاوت که به غلتک تولید تجهیزاتی اضافه شده است:
1. پایه نگه دارندهBracket
2. صفحه اصطکاکیFriction pad
3. غلتک سولو Solospun
پایه حالت فنری داشته و به شفت غلتک فوقانی کشش متصل است.صفحه اصطکاکی که از ماده ای اصطکاک کم ساخته شده و از پلاستیک سخت پوشیده شده است،بروی قست صاف و بدون شیار غلتک تحتانی کشش به صورت اصطکاکی حرکت می کند.طرف دیگر پایه که حالت یاتاقان دارد،غلتک سولو روی آن قرار میگیرد و در هنگام تولید با شفت جلو در تماس بوده و به آ فشار وارد میکند و در اثر تماس با این غلتک به گردش در می اید.
وظیفه غلتک سولو جلوگیری از نفوذ کامل تاب به مثلث ریسندگی است.نقش دیگر غلتک سولو بهبود درگیری الیاف و بالا بردن نقش الیاف در ساختمان و خواص نخ است.

ادامه مطلب ...