مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات ۳۸۰ میلیون دلاری فرش دستباف در 9 ماه امسال

صادرات ۳۸۰ میلیون دلاری فرش دستباف در 9 ماه امسال
نساجی نیوز: رییس مرکز ملی فرش دستباف ایران صادرات فرش دستباف در 9 ماه اخیر را از نظر وزنی چهار هزار و 800 تن اعلام کرد و گفت: این میزان 380 میلیون دلار بوده است.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از شاتا، فیصل مرداسی همچنین افزود: این میزان صادرات این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

رییس مرکز ملی فرش با بیان این که کاهش صادرات فرش دستباف به لحاظ ارزشی از ۱۵ درصد در شش ماهه اول امسال به ۶ درصد در ۹ ماهه رسیده است‌، افزود: پیش‌بینی می‌شود کاهش صادرات تا پایان سال حداقل به صفر رسد حتی این امکان وجود دارد که رشد ۳ الی ۴ درصدی در صادرات را نیز تجربه کنیم.

وی با اشاره به تحریم فرش ایران از سوی آمریکا گفت: سهم بازار این کشور از هنر صنعت فرش دستباف ۲۵ درصد بود بنابراین در چنین شرایطی رسیدن به صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری هدف با ارزشی محسوب می شود.

ادامه مطلب ...

عملکرد سرمایه‌گذار ترک در نساجی مازندران

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی واحد پوشاک نساجی مازندران در آینده نزدیک خبر داد.

مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: نساجی مازندران هم‌اکنون برای واردات ماشین‌آلات مورد نیاز خط تولید پوشاک خود با مشکل گشایش اعتبارات اسنادی مواجه است که امیدواریم بانک عامل یعنی بانک ملی این مشکل را هرچه زودتر حل کند.

به گفته وی، سرمایه‌گذار ترک تاکنون 23 میلیون دلار ماشین‌آلات جدید برای نساجی مازندران خریداری کرده که وارد کشور شده‌اند و 14 میلیون یورو ماشین‌آلات دیگر نیز در آستانه ورود هستند.

اسلام‌پناه گفت: از 21 فروردین ماه امسال شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی 64 درصد از سهام خود را در نساجی مازندران به یک سرمایه‌گذار ترک به نام بولداک واگذار کرد که این سرمایه‌گذار نیز در گام نخست اقدام به انتخاب اعضای هیئت مدیره نساجی مازندران کرد.

او با اشاره به این‌که نساجی مازندران هم‌اکنون 930 نفر پرسنل دارد، توضیح داد: اکثر این افراد در آستانه بازنشستگی هستند و در شهریور ماه امسال دولت مصوبه‌ای برای حل مشکلات کارگری نساجی مازندران داشت.

به گفته وی نساجی مازندران...


ادامه مطلب ...

نابودی صنعت نساجی تا 30سال دیگر

  عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: در صورت ادامه روند کنونی، صنعت نساجی ایران عملا تا 30 سال آینده از بین خواهد رفت.
    
    جمشید بصیری تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: متاسفانه سالهاست که سرمایه‌گذاری چندانی در صنعت نساجی نشده و این صنعت با مشکلات متعددی از جمله فرسودگی ماشین‌ آلات و نداشتن استراتژی دست وپنجه نرم می‌کند.
    
    وی افزود: طی سه دهه اخیر صنعت نساجی کاملا بدون برنامه حرکت کرده و این بی‌برنامگی باعث شده که تعادل سرمایه‌گذاری و تولید در کنار مصرف و واردات و صادرات در صنعت نساجی به هم بخورد.
    
    بصیری تاکید کرد:‌ به عنوان مثال در برهه‌ای در کاشان که مرکز تولید فرش دستباف کشور بود، به یکباره چند صد واحد تولید فرش ماشینی ظهور کردند و عملا تعادل بین تولید فرش دستباف و ماشینی به هم خورد.
    
    عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران اضافه کرد: از سوی دیگر افرادی که وارد حوزه تولید فرش ماشینی شدند، بیشتر اقدام به کپی کاری کردند و فرش ماشینی به صورت تقلبی در بازار گسترش یافت. بازار هم چون تشنه بود از این محصولات استقبال کرد و زمینه برای از بین رفتن صنعت فرش دستباف فراهم شد. بعدا این عارضه از کاشان به دیگر نقاط کشور مانند خراسان، اصفهان و یزد سرایت کرد.

ادامه مطلب ...

ساخت جلیقه ضد گلوله از تار عنکبوت!

جام جم آنلاین: پس از چندین دهه تلاش، دانشمندان موفق به یافتن راهی برای ساخت جلیقه ضد گلوله از ابریشم (تار) عنکبوت شدند.

جلیقه‌های مورد استفاده توسط پلیس و سربازان علاوه بر وزن زیاد، امکان عکس‌العمل به موقع را از آنها سلب می‌کند.

این نوع جلیقه‌ها از دو صفحه سرامیکی ساخته شده‌اند که بدن را در برابر گلوله محافظت می‌کنند و برخی از آن‌ها تنها در برابر گلوله با کالیبر پایین مقاوم هستند.

طراحی و ساخت یک جلیقه سبک وزن، منعطف و درعین حال مقاوم، رویایی است که با استفاده از ابریشم عنکبوت به واقعیت نزدیک شده است.

یک تیم تحقیقاتی در موسسه تکنولوژی «هایدلبرگ» آلمان موفق شد علت مقاومت بسیار زیاد ابریشم (تار) عنکبوت را بیابد. دو جزء کلیدی ابریشم عنکبوت شامل ژل چسبنده و لزج که در شکم این حشره تولید می‌شود و مایع جامدی است که هنگام خروج از بدن عنکبوت به وجود می‌آید.

فیبر کولار که دارای حالت کشسانی بسیار بالایی است، پنج برابر قوی‌تر از فولاد است، اما محققان با بررسی ابریشم عنکبوت دریافته‌اند که این ابریشم با وزن کمتر، سه برابر از فیبر کولار منعطف‌تر و پنج برابر از فولاد مقاوم‌تر است.

ژل لزج و چسبنده عنکبوت خاصیت ارتجاعی دارد که می‌توان از آن در تولید جلیقه ضد گلوله استفاده کرد.

اصلی‌ترین چالش پیش روی محققان برای تولید جلیقه از ابریشم عنکبوت، یافتن راهی برای سنتز پروتئین تولیدکننده ابریشم و ابداع روشی برای تولید انبوه پروتئین است.


بیشتر بخوانید:

تولید پوست مصنوعی از تار عنکبوت!

تار عنکبوت به سختی فولاد هست

قاچاق سالانه 8.5 میلیارد دلار پوشاک به داخل کشور

دبیر اتحادیه صادرکنندگان نساجی و چرم ایران در گفتگو با فارس خبر داد
قاچاق سالانه 8.5 میلیارد دلار پوشاک به داخل کشور

خبرگزاری فارس:دبیر اتحادیه صادر کنندگان نساجی و چرم ایران با بیان اینکه به ایتالیا پوشاک صادر می کنیم، گفت: سالانه 8.5 میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد می شود.

خبرگزاری فارس: قاچاق سالانه 8.5 میلیارد دلار پوشاک به داخل کشور

مهدی یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: فعالان صنعتی در خصوص انتقال ارز و همچنین بخشودگی بیمه کارفرمایان مشکلاتی را دارند که در این خصوص جلسه‌ای با آقای صالحی‌نیا معاون امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم تا این مشکلات برطرف شود.


وی افزود: تدوین سند راهبردی صنعت نساجی و پوشاک با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی آغاز شده است که می‌تواند گام بزرگی در توسعه صنعت نساجی کشور باشد.


دبیر اتحادیه صادر کنندگان نساجی و چرم ایران گفت: سند استراتژی صادراتی این صنعت هم با همکاری اتاق بازرگانی آغاز شده است.

ادامه مطلب ...

به کی بگم که بابا م چند ماه است حقوق نگرفته ؟!



دستانش در دست پدرش در غروبی دلگیر وسرد، در گذرزرق وبرق‌های بازارودرآن بازاری که دادمیزنند بیائید بخرید ودست خالی به خانه نروید بود.


ایلنا: عموبه کی بگم که بابا م چند ماه است که حقوق نگرفته است!
این جمله‌ای بود که فائزه کوچولو با اون زبان کودکانه‌اش وقتی منو دید به زبان آورد.
مانده بودم به اوچه بگویم؟
از اوپرسیدم چرا فائزه جان؟
گفت: بخاطر اینکه خانم معلمم به من می‌گوید باید بچه‌ها به مدرسه کمک کنند.
دستانش در دست پدرش در غروبی دلگیر وسرد، در گذرزرق وبرق‌های بازارودرآن بازاری که دادمیزنند بیائید بخرید ودست خالی به خانه نروید بود.
پدر فائزه کوچولو که کلاس دوم دبستان است جانباز وشغلش، کارگر نساجی مازندران است که ماه‌ها حقوق نگرفته است.

ادامه مطلب ...

اعتراض به اخراج نمایندگان کارگران نساجی به دستور مدیر عامل !

ایلنا: مازندران - دهها تن از کارگران نساجی مازندران با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری پیگیر مطالبات خود و دیگر کارگران نساجی این شهر شدند.

به گزارش ایلنا از قائمشهرحضور این کارگران با دلجویی و دعوت به خویشتن داری!!! آیت الله معلمی همراه بوده است .

در این دیدار نماینده کارگران با درمیان گذاشتن مشکلات موجود از اخراج دو تن از نمایندگان کارگران نساجی توسط مدیرعامل این شرکت خبر داد و گفت : متاسفانه مدیرعامل کارخانه به جای حل مشکلات ، دونفر از نمایندگان کارگران را که پیگیر مطالبات بودند ، به اتهام اخلال در نظم عمومی اخراج کرد.

وی از برخورد دوگانه مدیریت کارخانه نساجی مازندران انتقاد کرد و افزود : اخراج دو نماینده کارگران در حالی صورت پذیرفت که وقتی ما جهت پیگیری مطالبات به مدیرعامل مراجعه میکنیم ، می گویند بنده استعفاء داده ام وکاره ای نیستم ولی همین شخص اکنون حکم اخراج کارگران را امضاء کرده است ! .

ادامه مطلب ...

کارخانه‌های یزد همچنان قربانی می‌گیرند



علی‌محمد حسین‌بیگی در هنگام تعمیر دستگاه کاردینگ، دست خود را از ناحیه آرنج از دست می‌دهد که پیرو این حادثه در بیمارستان مورد درمان و پیوند دست قرار می‌گیرد اما متاسفانه تلاش‌ها مثمر فایده نبوده و او فوت می‌کند.


ایلنا: یک کارگر کارخانه نساجی یزد، جان خود را در حین کار از دست داد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان یزد با بیان این خبر به ایلنا گفت: علی محمد حسین بیگی در هنگام تعمیر دستگاه کاردینگ، دست خود را از ناحیه آرنج از دست می‌دهد که پیرو این حادثه در بیمارستان «افشار» یزد مورد درمان و پیوند دست قرار می‌گیرد اما متاسفانه تلاش‌ها مثمر فایده نبوده و او فوت می‌کند.

رضایی با بیان اینکه هنوز علت حادثه مشخص نشده است گفت: بازرسین کار در حال بررسی موضوع هستند و از مسئولین درخواست شده تا در برقراری مستمری خانواده او تسریع بعمل آید.

رضایی در تشریح شرایط این کارگر افزود: علی محمد حسین بیگی در حدود 15 سال سابقه کار داشته و مکانیک این شرکت بوده است که متاسفانه با وجود دارا بودن دو فرزند معلول جان خود را حین کار کردن از دست داده است.

لازم به یادآوری است 20 آذرماه در پی انفجار کوره کارخانه فولااد غدیر یزد 18 کارگر جان خود را از دست دادند.