مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برگزاری سومین همایش ملی «نساجی و پوشاک» دانشگاه یزد

برگزاری سومین همایش ملی «نساجی و پوشاک» دانشگاه یزد
نساجی نیوز: رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از برگزاری سومین همایش ملی نساجی و پوشاک، اول اردیبهشت ماه سال جاری به مدت دو روز توسط این دانشگاه خبر داد.
به گزارش«نساجی نیوز» دکتر مسلمین در جمع خبرنگاران استان یزد ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد 370 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد 200 مقاله پذیرفته شده و 80 مقاله پذیرفته شده بصورت سخنرانی و 120 مقاله مقاله بصورت پوستر در همایش ارائه می‌شوند.
وی افزود: با توجه به این‌که استان یزد قطب نساجی کشور محسوب می‌شود، دانشگاه آزاد یزد هم به رشته نساجی و دستاوردهای علمی در این زمینه توجه می‌کند. همچنین با ارائه آخرین تحقیقات توسط محققین ارتباط تنگاتنگی بین صنعت، اعضای هیات علمی و دانشجویان برقرار می‌شود.ش
ادامه مطلب ...

افزایش قاچاق پوشاک به کشور

افزایش قاچاق پوشاک به کشور
نساجی نیوز: کشیدن دیوارهای تعرفه‌ای بلند، موجب شده تا امروزه تولیدکنندگان پوشاک به دلیل افزایش قاچاق، زیان‌های بسیاری را متحمل شوند و این در حالی است که اگر برای واردات پوشاک تعرفه‌های منطقه‌ای تعیین می‌شد، قطعا می‌توانستیم مدیریت واردات این نوع کالا را به عهده بگیریم.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از جهان صنعت، مسئولان برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، اقدام به تعیین تعرفه‌های بسیار بالا برای واردات پوشاک به کشور کردند، ولی نه تنها منجر حمایت از تولید داخل نشد، بلکه زمینه افزایش قاچاق پوشاک به کشور را فراهم کرد.
ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه کشوری پوشاک با اعلام این مطلب اظهار داشت: کشیدن دیوارهای تعرفه‌ای بلند، موجب شده تا امروزه تولیدکنندگان پوشاک به دلیل افزایش قاچاق زیان‌های بسیاری را متحمل شوند و این در حالی است که اگر برای واردات پوشاک تعرفه‌های منطقه‌ای تعیین می‌شد، قطعا می‌توانستیم مدیریت واردات این نوع کالا را به عهده بگیریم.
رئیس اتحادیه پوشاک ادامه داد: متأسفانه، افزایش قاچاق پوشاک به کشور نه تنها زمینه عدم دستیابی دولت به حقوق خود را فراهم آورده است، بلکه موجب شده تا این پدیده به لحاظ فرهنگی نیز آثار سویی را به جامعه تحمیل کند.
شیرازی تصریح کرد: اقتصاد امروز دنیا، اقتصادی کاملا آزاد است. به همین علت ما نیز باید مانند سایر کشورها، دروازه‌های خود را به روی اقتصاد کشورها باز بگذاریم، اما نباید تنها واردکننده محصولات از سایر کشورها باشیم. بلکه لازم است تولیدات ما به لحاظ کیفی در حدی باشد که بتوانیم در بازارهای جهانی کالاهای خود را با قدرت رقابت‌پذیری بالا ارایه دهیم.
این فعال صنفی درباره اینکه آیا اتحادیه کشوری پوشاک درصدد راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این بخش است یا خیر، گفت: امروزه شاهد تشکیل واحدهای صنفی کوچک هستیم که این واحدها نمی‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند و صرفا به افزایش تراکم شده‌اند؛ بنابراین، لازم است همه واحدهای صنفی دارای برند را در یک محل متمرکز کرده و تبدیل به فروشگاه زنجیره‌ای کنیم.
شیرازی در پایان یادآور شد: قطعا تشکیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای برند یک امر الزامی است و واحدهای صنفی کوچک اگر درصدد تجمیع نباشند، در آینده‌ای نه چندان دور متضرر خواهند شد.

مقاومت در برابر تولید پنبه به روش تراریخته !

مقاومت در برابر تولید پنبه به روش تراریخته !
نساجی نیوز: در حالی 70 درصد تولید پنبه و 80 درصد تولید سویا در جهان به روش تراریخته کشت می‌شود که در کشور ما هنوز در مقابل اجرای این روش مقاومت می‌شود.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از مهر، بخش کشاورزی و تولید مواد غذایی در جهان هر روز با تکنولوژیهای جدیدی همراه می شود و کشورهای پیشرفته در کاربرد فناوری های نوین توانسته اند علاوه بر کاهش ضایعات در محصولات کشاورزی، سطح زیر کشت محصولات خود را هم افزایش دهند.
محصولات تراریخته هم از جمله محصولاتی هستند که در کشورهای پیشرفته کشاورزی کشت می شوند و گرچه مخالفان و موافقان زیادی دارد اما اغلب کارشناسان به این عقیده مشترک رسیده اند که در برخی از محصولات کشاورزی که بطور مستقیم در سبد غذایی مصرف کننده نمی رود می توان از این تکنولوژی استفاده کرد.
اما در کشور ما هرگونه تولید محصولات تراریخته از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام نمی شود و این محصولات در بایکوت متولیان تولید قرار گرفته است اما گاهی برخی منابع اعلام کرده اند که محصولات وارداتی که بطور مستقیم در سبد خانوار قرار دارند، تراریخته هستند.
ادامه مطلب ...

تقاضای یک اتحادیه برای پذیرش پنبه و پیگیری بورس کالا

مدیر فنی و پذیرش بورس کالا، خبر داد:
تقاضای یک اتحادیه برای پذیرش پنبه و پیگیری بورس کالا
نساجی نیوز: مدیر فنی و پذیرش بورس کالا از ارائه تقاضای اتحادیه تعاونی کشاورزی پنبه کاران پارس برای پذیرش پنبه در بروس کالا خبر داد.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از فارس، مهرزاد نامداری، درباره پذیرش کالای جدید در بورس کالا اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های بورس کالا پذیرش کالا های جدید بود در سال جدید مدارک پذیرش پنبه به عنوان اولین کالای در سال جدید در حال پیگیری است.
مدیر فنی و پذیرش بورس کالا از ارائه تقاضای اتحادیه تعاونی کشاورزی پنبه کاران پارس برای پذیرش پنبه در بروس کالا خبر داد و گفت: مدارک سیمان نی‌ریز نیز برای تأیید به سازمان بورس ارسال شده است.
وی افزود: کارگزاری مهر آفرین تقاضای پذیرش این کالا را از سوی اتحادیه تعاونی کشاورزی پنبه کاران پارس به بورس کالا ارائه کرده است که پس از برسی هیئت پذیرش باید آن را تأیید کند.
مدیر فنی و پذیرش بورس کالا با اشاشره به اینکه سیمان دشتستان به دلیل نقص در مدرک هنوز پذیرش نشده، گفت: سیمان نی‌ریز نیز مدارک خود را ارائه کرده و برای پذیرش به سازمان ارسال شده است.
به گفته نامداری، در سال جدید تقاضای پذیرش برای شرکت‌های فولادی ارائه نشده و در حال حاضر با توجه به راه اندازی بورس نفت و عرضه بنزین در این بورس بازار فرآورده‌های پتروشیمی از سایر کالاها داغ‌تر است.

نمایش بزرگترین فرش عمو اوغلی در مجموعه سعدآباد

نمایش بزرگترین فرش عمو اوغلی در مجموعه سعدآباد
نساجی نیوز: بزرگترین فرش عمواوغلی با طرح شیخ صفی در ناهارخوری بزرگ کاخ ملت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از ایرنا، مسوول کاخ موزه ملت با معرفی ویژگی های منحصر به فرد این فرش نفیس گفت: فرش سفره خانه بزرگ کاخ ملت در اندازه 145 مترمربع بافته شده است.
مهدیه منوچهری افزود: بافت این فرش با گره فارسی و نوع مواد مصرفی پرز فرش و تاروپود آن نخ و پنبه است. رنگ زمینه فرش سرمه ای با حاشیه لاکی است و طراح آن عبدالحمید صنعت نگار، یکی از طراحان معروف کرمانی در آن زمان بوده است.
وی با اشاره به انجام بررسی های متعدد کارشناسان خبره بر روی این فرش اظهار داشت: تعداد گره های این فرش در دسیمتر مربع 10 هزار و تاریخ بافت آن حدود سال 1310 تخمین زده شده است.
ادامه مطلب ...

نرخ واقعی بیکاری 15.6 درصد است

علیخانی درگفت‌وگو با ایلنا:
 
نرخ واقعی بیکاری 15.6 درصد است


70 شرکت وکارخانه دراستان قزوین با مشکلات عدیده ای مواجه هستند/آمارهای دولت در موردکاهش نرخ بیکاری صحت ندارد و مردم این موضوع را احساس نمی کنند.


ایلنا: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌اگر دولت در مورد تعدیل قیمت های حامل های انرژی به خصوص در بخش تولید و کشاورزی اقدام عاجل وجدی انجام ندهد بسیاری از صنایع کشورتعطیل و کشاورزان بسیاری هم بیکار خواهند شد.

قدرت ا... علیخانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: متاسفانه دولت مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد هدفمند سازی یارانه ها را به صورت دقیق و کامل اجرا نکرده است و قیمت ها را بیشتر ازمصوبه های مجلس افزایش داده است.

بیکاری 5 هزار کارگردر کوره پزخانه های بوئین زهرا

ادامه مطلب ...

مالک باشگاه نساجی به سرنوشت هدایتی دچار شد

دومین کنار‌ه‌گیری بخش خصوصی در 3 روز
مالک باشگاه نساجی به سرنوشت هدایتی دچار شد

خبرگزاری فارس: مالک باشگاه نساجی از ادامه فعالیت در فوتبال کناره‌گیری کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی پرهام مالک باشگاه نساجی مازندران که در 3 سال سرمایه‌گذاری در لیگ دسته اول فوتبال مبلغی بالغ بر 7 میلیارد تومان هزینه کرده، امروز اعلام کرد: در پایان مسابقات لیگ آزادگان در فصل 91-90 از فوتبال کناره‌گیری خواهد کرد. ادامه مطلب ...

تعرفه ضد دامپینگ برزیل بر الیاف چین

تعرفه ضد دامپینگ برزیل بر الیاف چین
نساجی نیوز: برزیل تعرفه ضد دامپینگ به مبلغ 4.1 دلار در کیلوگرم را بر انواع مختلف الیاف مصنوعی ساخت چین به مدت 5 سال قرار داد.
به گزارش«نساجی نیوز» رئیس‌جمهور برزیل در دیدار با مقامات چینی که در چین انجام شد، تعرفه‌هایی اضافه بر واردات الیاف مصنوعی که ساخت چین است مصوب کرد.
گفتنی است، علت این اقدام برزیل جبران لطمه‌ای است که بر اقتصاد و صنایع داخلی برزیل بر اثر واردات بی‌رویه کالاهای ارزان قیمت چینی گذاشته می‌شود.
در این نشست، برزیل تعرفه ضد دامپینگ به مبلغ 4.1 دلار در کیلوگرم را بر انواع مختلف الیاف مصنوعی ساخت چین به مدت 5 سال قرار داد.
شایان ذکر است، گمرک برزیل از واردات بی‌رویه کالاهای ارزان قیمت چینی به این کشور جلوگیری کرده، صنعت نساجی برزیل از این اقدام دولت اظهار رضایت کرده است.