مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

آمار واردات پوشاک به ایران

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با توجه به آمار به ثبت رسیده در سازمان ملل و قیاس آن با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که حدود ۹۹ درصد از پوشاک وارد شده به ایران از چین و امارات، قاچاق است.
مجید نامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان واردات پوشاک به ایران براساس آمار سازمان ملل، بیان کرد: در مورد میزان واردات پوشاک به ایران دو آمار متفاوت وجود دارد. آمارهایی که مربوط به سازمان ملل و نیز گمرک ایران است که این دو با یکدیگر اختلاف فاحشی دارند.
  ادامه مطلب ...

یزد، کامل ترین تنوع صنعت نساجی کشور را دارد

رئیس انجمن نساجی یزد با بیان اینکه این استان در صنعت نساجی کشور، کامل ترین تنوع رشته‌ها را دارد گفت: با فعالیت 2 هزار واحد نساجی، اشتغال 25 درصد یزد مربوط به این بخش است.
مجتبی دستمالچیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صنعت نساجی یکی از هنرهای اصیل ایرانی است، یزد شاید نامدارترین شهر در صنعت نساجی ایران باشد.
وی افزود: اگر امروز مردم یزد را به خاطر خانه ‌های گلی و بادگیر های زیبایش می‌شناسند قطعا در گذشته این شهر را به خاطر پارچه‌های زیبا و فاخرش می‌شناخته اند.
رئیس انجمن نساجی استان اضافه کرد: طبق سنگ نوشته قدیمی ‌در دهلیز در اصلی مسجد جامع یزد، شغل بیشتر مردم این شهر در گذشته نساجی یا شعربافی و یا مشاغلی در رابطه با آن مانند نخ ریسی و رنگرزی و تهیه ابریشم بود.   ادامه مطلب ...

شهر نساجی که خسته است!

واردات 16 متری پارچه به ازای مصرف سالانه هر ایرانی که 14 متر است یقینا بر بازار تولید داخل تاثیر مخرب گذاشته و این صنعت به سوی نابودی پیش می‌رود.

براساس اعلام مراکز دولتی، بیش از 70 درصد نیاز پوشاک کشور در داخل تامین می شود اما نکته جالب این است که 70 درصد بازار پوشاک ایران را نشان های خارجی به خود اختصاص داده اند. متاسفانه واردات و قاچاق 15 هزار میلیارد تومانی پوشاک به کشور موجب شده تا تولیدکنندگان داخلی همیشه در بازار مصرف با مشکل مواجه شوند و مجبور باشند که کالای کیفی خود را با برچسب نشان خارجی به بازار ارائه دهند.
  ادامه مطلب ...

برگزاری نخستین کارگاه استارت آپ صنایع پوشاک و طراحی لباس +گزارش


نخستین کارگاه استارت آپ صنایع پوشاک و طراحی لباس با هدف کیفی سازی تولیدات و رونق ارتباط با بازار های جهانی بهتربرگزار شد.

آیا تجارت دوجانبه با ترکیه واردات پوشاک را افزایش داده است؟

ایران وترکیه

 توافقنامه‌ تجارت ترجیحی ایران-ترکیه علی رغم آنکه در افزایش صادرات ایران به ترکیه موفق نبوده و منجر به عدم النفع ۳۳ میلیون دلاری درآمدهای گمرکی ایران شده است، نقش قابل توجهی در افزایش صادرات ترکیه به ایران خصوصا در بخش پوشاک نداشته است.
سال گذشته ۱۶ میلیون دلار پوشاک تحت توافقنامه‌ی تجارت ترجیحی ایران-ترکیه وارد کشور شده است که به نسبت حجم قاچاق پوشاک و همچنین حجم بازار این محصولات در ایران، بسیار ناچیز است.
واردات پوشاک تحت توافقنامه‌ی تجارت ترجیحی ۴۵ درصد واردات پوشاک از ترکیه، ۲۸ درصد از کل واردات پوشاک، ۰.۶ درصد از قاچاق پوشاک و ۰.۱ درصد از بازار پوشاک ایران را تشکیل می‌دهد.  ادامه مطلب ...

سرنوشت نامعلوم طرح تولید پوشاک با برند هاکوپیان در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از وجود مشکلاتی در طرح تولید پوشاک با برند هاکوپیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
 علیرضا شفیع‌زاده صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پنج استان از جمله چهارمحال و بختیاری به عنوان پایلوت تولید پوشاک در مناطق روستایی با توافقنامه سه جانبه مابین برند هاکوپیان، بانک کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه انتخاب شد.
وی افزود: براساس این توافقنامه هاکوپیان موظف شد به عنوان برند در این طرح وارد شده و محصولات تولید شده را به صورت تضمینی خریداری کند و بانک کشاورزی هم با یارانه 9 درصدی پشتوانه این طرح باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بخیتاری ادامه داد: در هنگام امضای قرارداد هاکوپیان مدعی شد با برند خود وارد این طرح نمی‌شود و محصولات تولیدی را نیز به صورت تضمینی خریداری نمی‌کند و بانک کشاورزی نیز از قبول اسناد خزانه خودداری کرد.
شفیع‌زاده اضافه کرد: با وجود مشکلات موجود در این طرح قرارداد پنج میلیاردی تولید پوشاک در چهارمحال و بختیاری امضا شد.

تولیدات طراح لباس شیروانی در رقابت با برندهای خارجی

 سیمین برزگر ، بانوی کارآفرین شیروانی در عرصه طراحی و تولید پوشاک است که موفق به ایجاد شغل برای 30 نفر شده است، وی صاحب برند اختصاصی است که در بازارهای خارجی در حال رقابت هستند.
چند سالی ا‌ست که جو راه‌اندازی استارت  آپ ها و کارآفرین شدن در کشور به راه افتاده و هر کس به گونه ای سعی بر این دارد که با توجه به رشته تخصصی خود شغلی را ایجاد کند و با گسترش آن علاوه بر خود برای دیگران منبع درآمدی باشد.

سرمایه اقتصادی و انسانی از مهم‌ترین سرمایه‌ها برای ایجاد کارآفرینی است و در این میان کارآفرینی در حوزه پوشاک نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
 

ادامه مطلب ...

رخ نمایی یک بِرند ملی در جام جهانی

حمایت از تولید ملی. این ترکیب کلمات را در سال‌های اخیر زیاد شنیده ایم! از ژاپن گرفته تا ایالات متحده روزگاری همین مسیر را طی کردند، قدم به قدم برای تولیدی در بالاترین کیفیت. در ایران شاید وقتی نام برخی کالاهای ملی به گوش برسد ناگزیر چند قدم به عقب برویم! چرا که در برخی موارد تولیدات فقط نام ملی را یدک می کشند و خبری از کیفیت نیست! وقتی قرار باشد برای هر کالایی هزینه کرد، تنها فاکتوری که خریدار را اقناع می‌کند، کیفیت است. اما این همه ماجرا نیست در برخی تولیدات ملی نیز می توانیم با خیالی آسوده از برند ایرانی استفاده کنیم و مطمئن باشیم کالای خریداری شده با هر پارامتری که مقایسه شود نه تنها دست کمی از مشابه خارجی خود ندارد بلکه در مواردی کیفیتی بالاتر را هم ارائه می دهد. گردش مالی صادرات صنعت پوشاک در جهان سالانه به صورت میانگین حدود 400 میلیارد دلار است.  ادامه مطلب ...