مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تولید ممنوع، واردات ممنون

ایام پایانی سال 1393 را پشت سر می‌گذاریم، بد نیست به همین بهانه شرایط یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین صنایع استان را در سال 93 مورد بررسی قرار دهیم.
صنعت نساجی، صنعتی مادر، یکی از کهن‌ترین صنایع این استان که روزی زبان‌زد خاص و عام بود، حالا تنها کافی است گشتی در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر اصفهان بزنید تا شاهد بقایای چندین کارخانه بزرگ و قدیمی نساجی اصفهان باشید.
 
ادامه مطلب ...

فعالیت واحدهای نساجی زنجان با ۳۰ درصد ظرفیت

بی شک قاچاق کالا بیشترین ضربه را به صنعت نساجی وارد می کند و استان زنجان به عنوان قطب نساجی کشور همواره از  قاچاق کالا تاثیر منفی بسیاری دریافت کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان همواره به عنوان قطب نساجی کشور مطرح بوده است گفت:  استان زنجان بعد از استان اصفهان در زمینه استفاده از تکنولوژی صنعت نساجی رتبه دوم را داراست.  
ادامه مطلب ...

افزایش 17 درصدی دستمزد کارگران در سال 94

سرانجام پس از چهار ساعت و نیم مذاکره شبانه بر سر میزان افزایش مزد کارگران، رقم ۱۷ درصدی پیشنهادی دولت برای افزایش مزد پایه و سایر سطوح مزدی مورد توافق نمایندگان کارگران قرار گرفت. کارفرمایان ساعتی پیش اختیار تصمیم‌گیری را به دولت (بزرگ‌ترین کارفرمای کشور) واگذار کرده بودند.
 
ادامه مطلب ...

کسب‌و‌کار 4نفر اول انتخاب اتاق تهران

 انتخابات اتاق بازرگانی در دوره هشتم با وجود آنچه در دوره‌های گذشته اتفاق افتاد در این دوره با بیشترین مشارکت فعالان اقتصادی برگزار شد.

 این دوره با حضور 3355 فعال اقتصادی در انتخابات اتاق تهران و بیش از 14هزار نفر در کل کشور مشارکت‌کننده داشت. میزان مشارکت فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق تهران بیش از ۳۰درصد و در کل کشور نزدیک به ۵۰درصد اعلام شده است. اما در میان 250نفری که کاندیدای حضور در اتاق بازرگانی شدند تعداد 40نفر انتخاب شدند. در این دوره که شاهد حضور برخی تکنوکرات‌های دولتی و مدیران شرکت‌های بزرگ هستیم به بررسی عملکرد چهار نفر اول گروه‌های بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گذشته پرداخته است.  
ادامه مطلب ...

افتتاح کارخانه بزرگ تولید الیاف کربن

کارخانه تولید الیاف کربن T-300 با ظرفیت 150 تن در سال با حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح و به بهره برداری رسید.
 به گزارش گیل تکس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در جریان افتتاح این خط تولیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تولید مواد اولیه پیشرفته مورد نیاز صنایع تصریح کرد : افزایش تولید این محصول راهبردی علاوه بر تامین نیازهای صنایع دفاعی، بخش های عمده ای از نیازهای غیر نظامی کشور را تامین می کند. 
ادامه مطلب ...

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی کشور طی 11ماه نخست سال 1393

 براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی یازده ماه نخست سال 1393، کل صادرات صنایع نساجی کشور با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر 954.7 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چهار درصدی داشته است. صادرات محصولات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی یازده ماه گذشته برابر با 607.8 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 92 تغییر چندانی نداشته است.
 
ادامه مطلب ...

تغییرات شاخص بهای تولیدکننده/جدول

براساس گزارش شاخص بهای تولید کننده در بهمن ماه، تورم در بخش ساخت (صنعت) و کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری کمترین افزایش و بهداشت و مددکاری اجتماعی و سایر فعالیت‌‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.
 
ادامه مطلب ...

میزان صادرات نساجی و پوشاک تایلند در سال 2014

براساس اطلاعات منتشر شده از انجمن صنایع پوشاک تایلند این کشور در سال 2014بالغ بر 7/459میلیارد دلار صادرات نساجی و پوشاک داشته است که در مقایسه با صادرات 7/482میلیارد دلاری در سال 2013 افت 0/3درصدی داشته است.
 
ادامه مطلب ...