مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ساخت الیاف پارچه‌ای از آب

گروهی از معماران و شیمی‌دانان دانشگاه کمبریج ایده‌های‌شان را با هم به اشتراک گذاشتند تا دریابند چگونه می‌توان ماده‌ای مشابه با تار عنکبوت‌ها ساخت. در این تحقیق آن‌ها به نتایج جالبی دست یافتند.
این محققان با استفاده از موادی به نام هیدروژل، الیاف پارچه‌ای ساختند که 98 درصد آن از آب تشکیل شده است. از این فرایند می‌توان برای ساخت پارچه‌های فوق انعطاف‌پذیر، محکم و پایدار استفاده کرد. این پارچه با تقلید از تار عنکبوت ساخته شده و می‌تواند راهکارهایی برای سازگاری با محیط‌زیست پیش روی کارخانه‌های تولید پارچه قرار دهد. 
ادامه مطلب ...

ایجاد شهرک برندها در جنوب تهران

راه‌اندازی شهرک تخصصی پوشاک در جنوب پایتخت کلید خورد. مطابق این پروژه، 300 بنگاه تولیدی اعم از کارخانه‌های بزرگ، متوسط و کارگاه‌های کوچک خدماتی در زنجیره ارزش پوشاک در فضایی به وسعت 193 هکتار مستقر می‌شوند. این شهرک قرار است در چهار بخش «مواد اولیه»، «طراحی و مد»، «تولید» و «بازاریابی، توزیع و فروش» به بهره‌برداری برسد. متولیان صنعتی معتقدند تمرکز زنجیره ارزش پوشاک در یک محل، ضمن توسعه بازار برندها، کاهش هزینه‌ها در این صنعت را به‌دنبال دارد. کشورهای ایتالیا، چین، کره‌جنوبی و ترکیه نیز تاکنون برای سرمایه‌گذاری در این شهرک اعلام آمادگی کرده‌اند. 
ادامه مطلب ...

صادرات غیرنفتی از روستایی کوچک/وقتی از ضایعات نساجی "الیاف و پنبه" تولید می‌شود

 یک کارآفرین اصفهانی موفق شده با راه‌اندازی کارگاهی کوچک از دورریز پارچه‌ها ماهانه نزدیک به ۳۰ تن الیاف و پنپه تولید و به کشورهای همسایه صادر کند.
 زندگی‌های روزمره که به سمت مصرف‌گرایی می‌رود، سبب شده میزان تولید مواد ضایعاتی هم روزبه‌روز افزایش یابد، از طرفی هرچه به سمت صنعتی شدن پیش می‌رویم با حجم وسیعی از ضایعات آن‌ها روبه‌رو می‌شویم، ضایعاتی که اغلب معضلات محیط زیستی فاجعه‌باری همچون آلودگی آب و خاک را به دنبال دارند و زخم‌هایی بر دل زمین می‌شوند که از بین بردن یا حذف آن‌ها بسیار دشوار است. 
ادامه مطلب ...

واببستگی ۸۳ درصدی نساجی کشور به واردات پنبه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از مجموع پنبه مصرفی صنعت نساجی کشور ۳۵ هزار تن بصورت داخلی و ۱۸۰ هزار تن(۸۳ درصد) از طریق واردات تامین می شود.
رمضانعلی سبحانی فر گفت: بخش خصوصی با نرخ تعرفه نامناسب واردات مواد اولیه و ماشین آلات، هزینه بالای تولید، قاچاق کالا و مواردی از این دست انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در حوزه تولید چادر مشکی ندارد. 
ادامه مطلب ...

آغاز مطالعات راه اندازی خط تولید چادر مشکی در آستان قدس رضوی

سرپرست شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان وابسته به آستان قدس رضوی از آغاز طرح‌های مطالعاتی تولید پارچه چادر مشکی و نیز راه‌اندازی خط تولید نخ ظریف شانه شده پنبه‌ای در سال ۱۳۹۷ در این شرکت خبر داد.  
ادامه مطلب ...

رکود، گریبانگیر شرکت تولید چادر شهرکرد

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت نساجی حجاب شهرکرد گفت: چرخه اقتصاد معیوب است و به طبع خیلی از صنایع مشکل دارند و صنایع نساجی شهرکرد جزء همان هایی است که در فروش مشکل وجود دارد.
بیش از صد سال از مصرف عمده پارچه چادر مشکی به عنوان پوشش عمومی بانوان ایرانی می گذرد و در این سال ها همواره پارچه مصرفی بانوان وارداتی بوده و محصولات تولید داخلی با محصولات وارداتی در نبردی تنگاتنگ است.
در چند سال اخیر شرکت «کرپ ناز» کرمانشاه، «نای زرین» خوانسار و نساجی «حجاب» شهرکرد با هدف تولید پارچه چادر مشکی طراحی و راه اندازی شد که متاسفانه به دلیل واردات بی رویه این محصول، برخلاف فعالیت کنونی شرکت ها، اما این شرکت ها نتوانسته اند با واردات چادر مشکی مقابله کنند و قادر به حضور و بقا در بازار هم با این شیوه نیستند 
ادامه مطلب ...

تراز منفی تجاری صنعت نساجی در سال۹۵

صنعت نساجی، سال ۱۳۹۵ را نیز با تراز منفی در بخش بازرگانی و تجارت سپری کرد.
به گزارش گیل تکس به نقل از مهر، علیرضا حائری، دبیر سابق انجمن صنایع نساجی در یادداشتی به تحلیل تراز تجاری این صنعت در سال گذشته پرداخته است: در حالیکه مجموع صادرات محصولات این صنعت در سال ۱۳۹۵ اندکی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار میباشد، لیکن واردات آن در همین مدت به بیش از ۱ میلیارد و ششصد میلیون دلار رسیده است که ترازی منفی را برای این صنعت در سال ۹۵ رقم زده است. 
ادامه مطلب ...

بومی سازی دستگاه چله پیچی بخشی + فیلم



متخصصان ومهندسان اصفهانی موفق شدند با طراحی وساخت دستگاه چله پیچی بخشی فناوری ساخت آن را از دست کشورهای اروپایی همچون آلمان خارج کنند.

محسن راعی مدیر عامل شرکت سازنده دستگاه با بیان اینکه ماشین چله پیچی بخشی مجهز به شیب یابی هوشمند و شیب ثابت است و توان چله گیری نخ به وزن های تا هزار و 500 کیلوگرم خالص را دارد گفت: این دستگاه نقش آرایش و آماده سازی نخ را برای تبدیل شدن به پارچه دارد.  ادامه مطلب ...