مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تولید رایانه‌هایی از جنس کتان؟!

تولید رایانه‌هایی از جنس کتان؟!
نساجی نیوز: یک تیم تحقیقاتی موفق به ساخت ترانزیستور از الیاف طبیعی کتان شدند که این دستاورد می‌تواند منجر به تولید البسه‌هایی مجهز به ادوات الکترونیکی شود.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران، «هینرستروزا» عضو یک تیم تحقیقاتی است که روی ساخت ترانزیستورها از الیاف طبیعی کتان کار می‌کند. به اعتقاد «هینرستروزا» تولید این ترانزیستورها نوعی پیوند میان الکترونیک و نساجی محسوب شده و می‌تواند منجر به تولید البسه‌هایی مجهز به ادوات الکترونیکی شود.

نتایج این تحقیق گامی موثر در این حوزه محسوب می‌شود؛ زیرا با این کار می‌توان ادوات پیچیده نظیر مداراتی از جنس کتان تولید کرد. با این کار البسه می‌توانند دمای بدن را احساس کنند و در صورت نیاز بدن را گرم یا سرد کنند. این البسه‌ می‌تواند تعداد ضربان قلب را محاسبه کرده و فشار خون را نیز اندازه‌گیری کند، همچنین می‌تواند میزان عملکرد یک ورزشکار را نیز مورد بررسی قرار دهد. «هینرستروزا» می‌افزاید این تحقیق می‌تواند روزی منجر به تولید کامپیوترهایی از جنس کتان شود.

نتایج این تحقیق در نشریه «Organic Electronics» به چاپ رسیده است. در این پروژه نانوذرات طلا به‌ همراه پلیمری هادی در کتان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا رفتارهای الکترونیکی به کتان القاء کند. از کتان هم، به ‌عنوان زیرلایه استفاده شده، زیرا خواص ذاتی، مکانیکی و ارزان بودن آن موجب می‌شود تا برای این کار مناسب باشد.

در این تحقیق، در گام اول یک لایه از نانوذرات را روی سطح کتان قرار می‌دهند. لایه‌های بعدی، رسانا یا نیمه‌هادی خواهند بود. در نهایت از این کتان برای ساخت دستگاه استفاده می‌شود. این لایه‌ها بسیار نازک هستند، به ‌طوری که انعطاف‌پذیری کتان حفظ می‌شود.

در این پروژه دو نوع ترانزیستور مختلف از جمله ترانزیستور «الکتروشیمیایی آلی» و ترانزیستور «اثر میدان آلی» ساخته شد. هر دو نوع ترانزیستور، در صنعت الکترونیک به‌ عنوان قطعات مدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پروژه، تحقیقی بین رشته‌ای محسوب می‌شود که در آن محققان نساجی از دانشگاه «کرنل»، فیزیکدانان دانشگاه «بلوگنا» و مهندسانی از دانشگاه «کاگلیری» (هر دو از ایتالیا) و پژوهشگران «Ecole Nationale Supérieure des Mines de Saint-Etienne» فرانسه همکاری داشتند.

گره‌های ناتمام تار و پود تبریز/ تیغ چینی‌ها بر شاهرگ نساجی

گره‌های ناتمام تار و پود تبریز/ تیغ چینی‌ها بر شاهرگ نساجی

خبرگزاری فارس: نساجی تبریز از دیرباز به عنوان یکی از صنایع مهم این منطقه زبانزد بازرگانان و تجار بوده و قرار گرفتن تبریز در مسیر جاده ابریشم نیز بر این صنعت رونق بخشیده بود اما چینی‌ها به تار و پود آن هم رحم نمی‌کنند.

خبرگزاری فارس: گره‌های ناتمام تار و پود تبریز/ تیغ چینی‌ها بر شاهرگ نساجی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در بازار سرپوشیده تبریز تیمچه‌هایی که محصولات نساجی همانند نخ، کلاه، شال، لباس، جوراب و پارچه عرضه می‌کردند، از همان بدو تاسیس دایر بوده است. اما امروز صنایع نساجی تبریز در وضعیت بحرانی قرار دارد و بیشتر کارخانجات این صنعت در تبریز یا ورشکسته شده‌اند و یا زیر ظرفیت تولید خود  فعالیت می‌کنند.

ادامه ی این خبر را در خبرگزاری فارس بخوانید:


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900828000653

نقض دستور رئیس جمهور در ممنوعیت ورود کالاهای خارجی با تولید مشاب

نسخه چاپیارسال به دوستان
رئیس اتحادیه صادرکنندگان نساجی خبر داد:
نقض دستور رئیس جمهور در ممنوعیت ورود کالاهای خارجی با تولید مشابه داخلی

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صادرکنندگان نساجی گفت: علی رغم ابلاغ رئیس جمهور کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، با روشهای مختلف وارد کشور می شود.

خبرگزاری فارس: نقض دستور رئیس جمهور در ممنوعیت ورود کالاهای خارجی با تولید مشابه داخلی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود نبوی در سومین همایش صنایع نساجی، پوشاک و چرم ایران با بیان اینکه صنایع نساجی و پوشاک ایران طی 10 سال گذشته نزدیک به  4 میلیارد دلار صادرات داشته است، گفت: جامعه صنعت نساجی و پوشاک کشور از مسئولان قانون گذاری این درخواست را دارد که در تخصیص منابع صندوق توسعه ملی، این صنعت اشتغال زا و ارزآور را مدنظر قرار داده و همچنین از منابع مالی مرحله سوم طرح هدفمندی یارانه ها بودجه ای برای نوسازی و توسعه صنعت پوشاک اختصاص دهند.


وی با تاکید بر اینکه صنعت نساجی ورشکسته نیست گفت: درخواست فعالان اقتصادی این بخش از وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که در تدوین استراتژی صنایع به طور کلی و صنایع نساجی به طور خاص؛ کانون تمرکز و توجه برنامه ریزان و کارشناسان این وزارتخانه بر روی پوشاک قرار داده شود.

ادامه مطلب ...

باز هم اعتصاب کارگران نساجی مازندران


کارگران نساجی مقابل استانداری مازندران عنوان کردند؛
حل مشکلات کارگران نساجی قائمشهر در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: کارگران نساجی قائمشهر امروز با حضور مقابل استانداری مازندران در آنچه که طولانی شدن مطالبات کارگران بعد از تعطیلی شرکت عنوان شد خواستار حل مشکلات شدند.

خبرگزاری فارس: حل مشکلات کارگران نساجی قائمشهر در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حدود 100 نفر از کارگران نساجی قائمشهر پیش از ظهر امروز در در خصوص عدم دریافت حقوق خود به مدت حدود یک سال، مقابل استانداری مازندران حاضر و خواستار حل مشکل خود شدند.


شرکت نساجی قائشمهر در سال‌های نه چندان دور یکی از واحدهای تولیدی نمونه کشور بوده است که به بهانه نوسازی دچار مشکل تعدیل نیروی انسانی و به مرور به تعطیلی بکشد.


به گزارش فارس، طی چند سال گذشته کارگران نساجی قائمشهر به دلیل آنچه که بلاتکلیفی و مطالبات‌شان گفته می‌شود بارها مقابل فرمانداری قائمشهر و استانداری مازندران حضور پیدا کرده‌اند.


در سفر اول دولت نیز به استان مازندران، مسئولان مازندرانی پیشنهاد احیای نساجی قائمشهر را به هیئت دولت پیشنهاد دادند که از زبان مدیران ارشد دولت این قول به کارگران داده شد که در آینده‌ای نزدیک موضوع احیای نساجی دنبال می‌شود. 


ورود سرمایه‌گذار ترک نیز به گفته یکی از کارگران نساجی قائمشهر که از ذکر نامش خودداری کرد حلال مشکلات نشد و مشکلات این کارگران که حدود دو سال حقوق نگرفتند و بیمه تامین اجتماعی نیستند، ادامه دارد. 


علی قدیری، معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با حاضر شدن در بین کارگران نساجی قائمشهر مقابل استانداری گفت: به دلیل بسته شدن ال سی‌ها، دریافت مطالبات کارگران طولانی شده است.


وی اذعان داشت: استانداری مازندران مسایل و مطالبات مربوط به کارگران نساجی قائمشهر را پیگیری می‌کند.

منابع ارشد مهندسی نساجی /مهندسی شیمی نساجی

در ادامه لیست منابع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی گرایش شیمی نساجی و علوم الیاف را مشاهده می کنید.

با توجه به درخواست کاربران این مطلب آماده شد.توجه داشته باشید لیست منابع پیشنهاد ما است و در واقع منابعی است که بیشتر دانشجویان استفاده می کنندیا بهتر بگم ما و دوستای ما استفاده کردیم.مطمئنا کتاب هاو جزوات دیگری هم وجود داره.شما هم اگه منابع دیگه ای در هر زمینه می شناسید به ما اطلاع دهید.

ادامه مطلب ...

دلایل انجام آزمایش و روش های استاندارد سازی

دلایل انجام آزمایش و روش های استاندارد سازی

اگر بخواهیم راجع به دلایل انجام آزمایش و جمع آوری اطلاعات بحث کنیم اولین چیزی که جلب نظر میکند مواد اولیه میباشد .

1- همان طور که میدانید بسیاری از تنظیمات ماشین آلات برای کارکرد بهینه بر اساس خواص مواد اولیه تنظیم میگردد . از سوی دیگر کیفیت و ویژگی های مواد اولیه به طور مؤثری بر خواص و کیفیت محصول نهایی تأثیر میگذارد . پس در اولین مرحله باید مواد اولیه ورودی به سیستم را کنترل و با انتخاب آگاهانه تهیه نمود . یکی از مزایای آزمایشات تبدیل مشخصات مواد به داده های عددی و قابل اندازه گیری میباشد . از سوی دیگر باید توجه داشت که نساجی تنها از یک مرحله تشکیل نشده و شامل طیف وسیعی از فرآیند هایی چون تولید الیاف مصنوعی ، ریسندگی ، بافندگی ، تکمیل و رنگرزی ، تهیه  منسوجات خانگی  و صنعتی میباشد . پس باید توجه داشت که محصول یک فرآیند میتواند مواد اولیه ای برای مرحله ای دیگر باشد . مثلاً الیاف پنبه مواد اولیه خط ریسندگی بوده و نخ که محصول آن است ماده اولیه خط بافندگی میباشد و به همین ترتیب ادامه مییابد .

ادامه مطلب ...

اهمیت آزمایش الیاف

   1-   اهمیت آزمایش الیاف
مواد اولیه می توانند به اندازه ای که کیفیت نخ می تواند در قیمت آن موثر باشد تاثیر گذار باشند . یک آزمایش صحیح به همراه پردازش درست می تواند در پیش بینی محصول نهایی و همچنین انتخاب درست روش تولید موثر باشد . به خوبی می دانیم که خواص الیاف پنبه از غوزه ای به غوزه دیگر متفاوت است . این تفاوت ها به علت تفاوت در رشد و ژنتیک الیاف بوده و درضمن میتواند در طی عملیات برداشت و ginning  پنبه پاک کنی هم رخ دهد . هر چند این تفاوت ها از گذشته ها توسط یک نمونه ۀزمایش می شده است . ولی بازار امروز به سمت کیفیت بالا تر گرایش دالشته و دستگاه های امروزی هم با سرعت بالایی که دارند و رنگ و لعاب زیادی که کالا های نشاجی امروزی به خود گرفته است ، نیاز به مواد اولیه مرغوب تر را اقزایش می د هد . به هر حال برای هر کارخانه ریسندگی اهمیت فراوانی دارد تا خواص الیاف مصرفی خود را در یک پارتی یا حتی هر عدل به عدل دیگر بداند تا رفتار آن ماده اولیه را در پروسه خود پیش بینی کرده و پروسه را با آن منطبق نماید . .

این دستگاه برای اندازه گیری 160-180 نمونه در ساعت را فراهم نموده است و تمامی کاراکتر های مهم در پنبه را بررسی میکند.

ادامه مطلب ...

آگهی استخدام شرکت تولیدی در صنعت نساجی

آگهی استخدام شرکت تولیدی در صنعت نساجی { آخرین مهلت : 5 آذر 1390}



یک شرکت تولیدی در صنعت نساجی جهت تکمیل نیروی انسانی کارخانه خود واقع در شهرستان نطنزاز افراد واجد شرایط ذیل استخدام می نماید:

ادامه مطلب ...