مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

چهره ماندگار نساجی: تعامل بین کارآفرین و دولت درایران وجودندارد

بین کارآفرین و دولت در ایران تعامل وجود ندارد. همزمان با کشف نفت، صنعت نیز در ایران زمین خورد.
مهندس احمد امامی از چهره های ماندگار صنعت نساجی در نخستین گردهمایی فارغ التحصیلان رشته نساجی ضمن بیان مطلب فوق در جمع دانشجویان گفت: اغلب کشورهای توسعه یافته صنعت خود را از نساجی آغاز کرده اند که آخرین کشور چین است، 60 سال قبل مردم ایران، ژاپن را فقط با نام چیت آن می شناختند که پس از گسترش صنعت نساجی حالا پیشرفت های این کشور در صنایع دیگر را شاهد هستیم.

ادامه مطلب ...

سود ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ درصدی واردات چادر مشکی

برنامه تلویزیونی ثریا شب گذشته برای بار دوم چالشهای صنعت نساجی کشور را به خصوص موضوع واردات فراوان و عدم تولید چادر مشکی در داخل کشور را مورد کنکاش و بررسی قرار داد.
در این برنامه با اشاره به اینکه ایران با وجود دارا بودن بزرگترین بازار چادر مشکی دنیا و پرمصرف ترین کشور این حوزه تولیدی در داخل ندارد بیان شد : بازار کشور در دست چادرهای کره ای ، ژاپنی و چند کشور دیگر است. در برنامه شب گذشته همچنین عنوان شد که سود هنگفت واردات چادر مشکی، تغییر مداوم تعرفه های واردات ، قاچاق فراوان و واردات چمدانی از جمله مهمترین علتهای عدم تولید چادر مشکی در داخل است .
در این برنامه اسلام پناه مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واردات پارچه چادر مشکی با هزینه ای حدود یک و نیم تا دو دلار تمام می شود اما با ۳ برابر تا ده برابر قیمت در بازار کشور به فروش می رسد از سود های کلان ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ درصدی در این زمینه خبر داد.
وی با پذیرش اینکه حرکت مناسبی در این زمینه در کشور صورت نپذیرفته گفت: معتقدیم در زمینه سیاست گذاری و خط مشی ها کار عمیق و جدی در کشور صورت نگرفته و می توانستیم به جای اینکه الان صحبت از چرایی تولید نشدن چادر مشکی را در کشور بکنیم پرچمدار تولید و حتی صادرات چادر مشکی باشیم. اسلام پناه از تدوین سند جامعی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد که در آن با توجه به سند چشم انداز کشور در حوزه نساجی و چادر مشکی و نیز حمایت از تولید داخل اقداماتی خوبی پیش بینی پیشش بینی شده است.
نیاز سالانه ۲۰۰میلیون متر مربع به پارچه مشکی

ادامه مطلب ...

قطع گاز پلی اکریل موجب تعطیلی کارخانه وبیکاری2500کارگرمی شود

از ابتدای سال جاری بدلیل مشکلات تحریم تنها50 درصد از ظرفیت‌های این واحد تولیدی مورد استفاده قرار گرفته است و طبیعتا این کارخانه درمصرف گاز نسبت به سال پیش با کاهش مصرف روبرو بوده است.

ایلنا: یک فعال کارگری در اصفهان اعلام کرد: اداره گاز شهرستان مبارکه گاز کارخانه پلی اکریل ایران را قطع کرده است.

اصغر برشان در گفت گو با ایلنا ضمن اعلام این خبر گفت: مسئولان اداره گاز شهرستان مبارکه با قطع گاز کارخانه پلی اکریل ایران موجبات تعطیلی این واحد تولیدی و سایر واحدهای زیر مجموعه را فراهم کرده‌اند.

اواظهارداشت: قطع شدن گاز خسارات جبران ناپذیری به این واحد تولید کننده نخ و الیاف پلی استر و الیاف اکریلیک وارد خواهد آورد.

ادامه مطلب ...

سرمایه گذار نساجی برای بحران کارگران کاری صورت نداده است

ورود سرمایه گذار خارجی تا حدودی بحران ماشین آلات را حل کرده است اما برای کارگران و مطالباتشان کاری صورت نگرفته است.

ساری - ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در اولین نشست مطبوعاتی در سال ۹۱ ضمن تبریک میلاد فاطمه زهرا (س) و روز زن به مشکلات نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: ورود سرمایه گذار خارجی تا حدودی بحران ماشین آلات را حل نموده است اما برای کارگران و مطالباتشان کاری صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا از ساری، مرتضی هاشم‌پور در مورد مشکلات کارخانه روغن نباتی غنچه یادآوری کرد: ۹۰ درصد مواد اولیه این کارخانه وارداتی بوده است تحریم‌ها مانع ورود مواد ولیه می‌باشند و از طرفی مشکل گروه مدلل (صاحبان کارخانه) بدلیل دست داشتن در مشکلات اقتصادی اخیر با بانک‌ها هم مزید بر علت شد اما ۳۱ اردیبهشت آخرین فرصت گروه مدلل برای حل مشکلات می‌باشد و بعد از تصمیم جدی گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها و تهدید‌ها فعل و انفعالاتی را در اقتصاد کشور به وجود آورده است که به چرخه تولید و اقتصاد ضربه وارد آورده است.

هاشم‌پور با بیان اینکه تولید کنندگان باید بدانند که زمان دوره تولید یارانه‌ای به سر آمده است و در ادامه افزود: با هدفمندی یارانه‌ها تولید کنندگان و صنعتگران در یک فضای شفاف اقتصادی فصل نوینی ایجاد کرده‌اند.

وی کاهش قیمت تمام شده را از ارکان مهم پیشرفت صنعتگران عنوان کرد و گفت: عرصه تولید یک میدان مسابقه است که تولید کنندگان باید به خیلی از موارد دقت نظر داشته باشند تا از این چرخه خارج نشوند.

ادامه مطلب ...

تعطیلی الیاف هامون/ 70 کارگر نخ ایران بیکار شدند

ورود نخ‌های ارزان قیمت خارجی بیشترین توجه خریداران محصولات این کارخانه‌ها (که عمدتا کارخانجات نساجی و پارچه بافی هستند) را به خود جلب کرده است.

ایلنا: کارخانجات تولید نخ الیاف هامون تعطیل و 70 کارگر کارخانه نخ ایران واقع در شهرک صنعتی ابهر تمدید قرارداد نشده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خرمدره با اعلام این خبر در خصوص کارخانه نخ ایران به ایلنا گفت: کارخانه نخ ایران که تولید کننده انواع نخ نساجی است به جهت مشکلات مالی ۷۰ کارگر خود را با پایان یافتن قراردادشان تعدیل کرده است.

کاظم خلجی درباره این کارخانه که هم اکنون با حداقل ظرفیت نیروی کار فعال است،افزود: نخ ایران در گذشته حدود ۲۰۰ کارگر داشت که اکثر آنان با قراردادهای کوتاه مدت به مرور اخراج شدند.
ادامه مطلب ...

رشد صادرات 13،5 درصدی نساجی در سال 90

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: صادرات صنعت نساجی درسال 90 ، 13 و نیم درصد رشد داشت.
مهدی اسلام پناه در برنامه تلویزیونی ثریا از شبکه یک سیما افزود: هم اکنون حدود 10 هزار واحد صنعتی فعال پروانه بهره برداری دارند و حدود 300 هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کارند.
وی گفت: پشتیبانی تولید داخلی اعم از صنعتی وظیفه دولت، تقویت چرخه تولید وظیفه کارگران و سرمایه گذاران و مصرف تولید داخلی وظیفه مردم است.
این مقام مسئول در صنعت نساجی ادامه داد: مسائل این صنعت با توجه به پیچیدگی هایی که دارد ظریف است.
اسلام پناه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ما راهبردی در صنعت نساجی داریم یا خیر، گفت: ما برنامه مدونی به نام راهبرد توسعه صنعتی در حوزه نساجی نداریم اما در عین حال در برنامه هایی در دستور کار است.
وی افزود: امروز در حوزه صادرات کالاهای صنعتی ، چهارمین صادرکننده غیر نفتی هستیم.
مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 70 درصد از تجارت بین المللی در حوزه نساجی در دنیا که بیش از 630 میلیارد دلار است از طرف کشورهای توسعه نیافته به جز چین صورت می گیرد.
اسلام پناه با بیان اینکه باید به سمتی برویم که ارزش افزوده چطور ایجاد شود افزود: در صنایع دست بافت برنامه هایی خوبی در افق چشم انداز داریم.

کارگران ریسندگی کاشان 40 ماه حقوق معوقه طلب دارند

 درحالی که کارگران ریسندگی، بافندگی و نساجی کاشان با 40 ماه حقوق معوقه ماهیانه 200 هزارتومان حقوق دریافت می‌کنند عدم تامین اعتبارماده 10 قانون نوسازی صنایع مصوب برنامه پنجم واحدهای نساجی قدیمی و بزرگ شهرستان کاشان را که می‌توان با اجرای آن بخش عظیمی از کارگران این شرکت‌ها را بازنشست کرد همچنان با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا کارگران این شرکت حتی بخشی از عیدی و بن سالهای قبل خود را نیزدریافت نکرده‌اند، این کارخانه با بدهی نزدیک به 130 میلیارد تومانی به کارگران شاغل، بازنشسته و سازمان تامین اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اکثر سوایق کاری کارگران این شرکت بین 19 تا 27 سال است اگر بند دو مصوبه شماره 120803 هیئت وزیران که مربوط به رفع خلاء بیمه‌ای کارگران است، اجرا می‌شد تعداد قابل توجهی از کارگران این شرکت بازنشسته می‌شدند و قدری از مشکلات این شرکت کاسته می‌شد.

ادامه مطلب ...

سود بازرگانی واردات نخ جوت صفر شد

سود بازرگانی واردات نخ جوت صفر شد
نساجی نیوز: سود بازرگانی واردات نخ جوت مورد مصرف در صنایع فرش ماشینی به صفر درصد کاهش یافت.
به گزارش «نساجی نیوز» و بر مبنای سی‌دی گمرک جمهوری اسلامی ایران و کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1391، از ابتدای اردی‌بهشت ماه سال جاری سود بازرگانی واردات نخ جوت به صفر درصد کاهش یافت.

سود بازرگانی نخ جوت که بر اثر پیگیری‌های انجمن صنایع نساجی ایران سرانجام در تاریخ 8 آذر ماه 1390 در کمیسیون ماده یک مقررات صادرات و واردات به صفر درصد کاهش یافت، سرانجام پس از گذشت حدود 5 ماه به گمرکات کشور ابلاغ گردید.