مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

3 حلقه شرکتی که مقبولترین سهام این روزهای بورس هستند

3 حلقه شرکتی که مقبولترین سهام این روزهای بورس هستند

خبرگزاری فارس: بررسی وضعیت شرکت‌های بورسی طی روزهای گذشته نشان می‌دهد سهام بانک‌ها، فلزات، معدنی‌ها، پتروشیمی‌ها، قندی‌ها و تک سهم‌هایی چون صدرا و سایپا با قرار گرفتن در سه حلقه،مقبولترین سهام این روزهای بورس بوده و بیشترین خریداران را به خود جذب کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: 3 حلقه شرکتی که مقبولترین سهام این روزهای بورس هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سهام۴۴ ساله ایران درحالی طی روزهای گذشته با بهبود اوضاع و رشد همه متغیرها مواجه شده که در میان ۳۷ صنعت حاضر در بورس، شرکت‌های حاضر در صنایع بانکداری، فلزات اساسی، معدنی ها ، پتروشیمی‌ها و قندی‌ها به همراه تک سهم‌هایی چون صدرا و سایپا دارای بیشترین تعداد خریدار بودند.

براساس این گزارش، ترکیب بیش از ۱۲۳ هزار خریدار دی‌ماه بورس حکایت از آن دارد که باز هم شرکت‌های بازرا اول و خصوصاً شرکت‌های تابلوی اصلی همچنان و به مانند گذشته، گزینه اول سهامداران برای خرید بودند. به طوری که بالغ بر ۷۴ هزار سهامدار از شرکت‌های این بازار، سهامی را راهی سبد خود کردند. در این میان سهم شرکت‌های تابلوی اصلی و فرعی بیش از ۵۲ و ۱۷ هزار خریدار بود. شرکت‌های بازرا دوم هم ۴۹ هزار و ۴۲۰ نفر خریدار داشتند.

جزئیات تعداد خریدار همه شرکت‌های بورسی هم نشان می‌دهد بعد از شرکت‌ معدنی کالسیمین که با ۵.۹۴۶ خریدار در صدر همگان و بزرگان بازار سهام ایستاده، شرکت‌های صدرا با ۴.۳۴۰ نفر، قند ثابت خراسان با ۳.۵۹۹ خریدار، فولاد مبارکه با ۳.۶۰۴ سرمایه‌گذار، بانک پاسارگاد با ۳.۳۴۹ نفر، سایپا با ۳.۲۴۱ ، سهم تازه وارد حمل و نقل خلیج فارس با ۳.۶۳۵ نفر و بانک ملت با ۳.۱۰۴ خریدار در گروه اول مقبول‌ترین سهام بودند.
در ادامه هم شرکت‌های ملی مس ، سرمایه‌گذاری غدیر، ایران ترانسفو، مپنا و سرمایه‌گذاری سایپا به ترتیب با ۲.۸۶۵، ۲.۴۲۱، ۲.۶۲۰، ۲.۲۷۷ و ۲.۱۶۳ خریدار قرار گرفتند.

در حلقه سوم مقبول‌ترین سهام ماه گذشته هم شرکت‌هایی چون مخابرات، حفاری شمال، شکر شاهرود، بانک پارسیان، ذغال سنگ نگین طبس، پتروشیمی های شازند و خارک، توسعه‌ معادن روی، معادن بافق، ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و زامیاد هر کدام با بیش از هزار و کمتر از ۲ هزار نفر قرار داشتند.

از لحاظ تعداد سهام معامله شده این دسته شرکت‌ها هم دو بانک پاسارگاد و ملت با بیش از ۵۷۶ و ۴۷۴ میلیون سهم معامله شده در صدر ایستادند. حجم سهام داد و ستد شده شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی مس، کااسیمین ، مپنا و سایپا هم به ترتیب ۱۴۸، ۴۶.۵، ۵۶، ۶۵ و ۶۳ میلیون سهم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد