مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنعت نساجی کردستان توان رقابت با بازارهای هدف را ندارد

ه دلیل عدم سرمایه در گردش؛
صنعت نساجی کردستان توان رقابت با بازارهای هدف را ندارد

خبرگزاری فارس: صنعت نساجی استان کردستان به دلیل کمبود سرمایه در گردش کافی و امکان نداشتن تهیه مواد اولیه توان رقابت در بازارهای هدف را ندارد.

خبرگزاری فارس: صنعت نساجی کردستان توان رقابت با بازارهای هدف را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیران واحدهای نساجی کردستان در پنجمین نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج، تایید کردند که در شرایط نابرابری، واحدهای تولیدی خود را اداره می‌کنند چرا که به دلیل کمبود و نبود سرمایه در گردش کافی و نیز مانع بزرگ تهیه مواد اولیه، امکان رقابت در بازارهای هدف را ندارند.


به گفته آنها بانک‌ها نیز در حمایت از تولید و صنعت به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

* 99 درصد مواد اولیه نساجی کردستان خارج  از استان تهیه می‌شود
علی خلیلی، از تولیدکنندگان پوشاک در کردستان در جریان برگزاری این نشست که با هدف «بررسی مشکلات واحدهای نساجی در کردستان» برگزار شد، گفت: نساجی در دنیا به عنوان دومین نیاز بشر محسوب می‌شود که در اشتغالزایی نیز سهم بسزایی دارد، ولی این صنعت در ایران ضعیف و ضعف آن در کردستان مشهودتر است.
وی افزود: در کردستان 99 درصد مواد گروه نساجی از خارج استان تهیه می‌شود و چون مواد اولیه نساجی در بورس عرضه می‌شود، به دلیل کمبود منابع مالی و نقدینگی مجبوریم مواد اولیه را از واسطه‌های سایر استان‌ها خریداری کنیم.
به گفته این تولیدکننده پوشاک، حمل و نقل نیز هزینه مضاعفی بر تولید تحمیل می‌کند. 
وی ناپایداری صادرات، عدم پرداخت جوایز صادراتی و نبود تورهای تجاری مناسب و متناسب با این صنعت را از دیگر مشکلات پیشرو صنعت نساجی در کردستان نام برد.

* تولیدکنندگان نساجی کردستان پشتوانه مالی ندارند
علی سمائی، تولید کننده کردستانی نیز اظهار داشت: در ریسندگی در استان تکنولوژی مدرن داریم اما توان رقابت با شهرهایی مانند یزد، اصفهان و تبریز را نداریم چون مسئله تامین مواد اولیه از طریق بورس یا پتروشیمی مطرح است و با توجه به عدم وجود نقدینگی، تهیه مواد اولیه از طریق بورس بسیار مشکل و از طریق واسطه‌ها و با اختلاف قیمت بالا امکان‌پذیر است و این سبب می‌شود که هم این صنعت دچار افت شود و هم اشتغالزایی ضعیف شود. 
وی همچنین عدم حمایت مالی مسئولان و بانک‌ها برای پرداخت بدهی اقساط وام واحدهای صنعتی را از مشکلات صنعت در کردستان دانست و گفت: اگر تولیدکننده پشتوانه مالی نداشته باشد نمی‌تواند خود را در بازار حفظ کند.

* سیستم بانکی به تعهدات خود در بخش صنعت عمل نمی‌کند 
هرمز همت‌پور، معاون اسبق سازمان صنعت و معدن و تجارت و عضو کمیسیون صنعت اتاق سنندج نیز گفت: نقدینگی مشکل تمام واحدها است، سیستم بانکی به تعهدات خود در بخش صنعت عمل نمی‌کند و عدم همکاری بانک‌ها با صنعت نساجی و پوشاک که سابقه دیرینه دارد.
وی یادآوری کرد: مشکل تامین مواد اولیه وعدم پرداخت جوایز صادراتی و همچنین بحث قاچاق از دیگر مشکلات پیشروی صنعت نساجی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
در ادامه این نشست عبدالله کاردانی، مدیرعامل خانه صنعت و معدن کردستان نیز، اظهار داشت: در راستای حفظ ارزش صنعت و صنعتگران باید امکانات و منابع مالی بانک‌هایی که با این بخش همکاری ندارند به بانک‌هایی که با بخش صنعت همکاری می‌کننند، منتقل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد