مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

چراغ کارخانه‌های نساجی رو به خاموشی است

چراغ کارخانه‌های نساجی رو به خاموشی است
نساجی نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پایین بودن بهره‌وری، واردات و قاچاق گسترده لباس و پارچه به کشور و ناتوانی در رقابت با محصولات مشابه خارجی و عدم حمایت مناسب دولت از این صنعت چراغ این صنعت دیرپای کشور را خاموش خواهد کرد.
به گزارش نساجی نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر در تشریح وضعیت صنایع نساجی استان اصفهان گفت: متأسفانه صنعت نساجی این استان در وضعیت مطلوبی نیست و وضعیت کنونی و شرایط نامطلوب در کل این صنعت مشاهده می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک دهه پیش مشکل صنعت نساجی کشور، نبود تجهیزات و تکنولوژی به روز دنیا در این صنعت بود که با تلاش مجالس وقت و قانون‌گذاری‌های مناسب این مشکل حل شد و بسیاری از کارخانه‌های نساجی به نوسازی تجهیزات خود اقدام کردند.

وی با بیان این‌که مشکلات امروز صنعت نساجی فراتر از به روز بودن تجهیزات و تکنولوزی کارخانه‌های کشور است، ادامه داد: هم‌اکنون واردات بی‌رویه و قاچاق گسترده پارچه و البسه به کشور ناتوانی در رقابت با محصولات مشابه خارجی‌، هزینه بسیار بالای تولید که به بالا رفتن قیمت تمام شده کالا می‌انجامد تنها بخش کوچکی از مشکلات کمرشکن امروز این صنعت است.

فولادگر ادامه داد: پایین بودن بهره‌وری به عنوان یکی از مشکلات مهم صنعت نساجی که در همه صنایع کشور به خوبی قابل مشاهده است نیز یکی دیگر از معضلات این صنعت است که در به وجود آمدن شرایط کنونی تأثیر گذار بوده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم تصریح کرد: این صنعت به حمایت جدی دولت نیاز دارد و بی‌توجهی به این صنعت و تعطیل شدن کارخانه‌های مختلف کشور در صنعت نساجی، مشکلات زیادی را برای کشور به وجود می‌آورد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد