مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نساجا درباره رشته ی خودشون چه نظری دارند؟!!!

سلام دوستان



این بحث رو از کلوب مهندسی نساجی گرفتم فقط امیدوارم با خوندنش نا امید نشین .


تجربه هاتونو به ما هم بگید


اول سلام

من تازه واردم ترم 2 شیمی نساجی ،من اولا علاقه ی زیادی به این رشته نداشتم اما الان نظرم عوض شده فک می کنم مهم نیست که آدم کجاست مهم اینه که اونجایی که هست چی کار بکنه، حالا می خواستم از شماهایی که تو این رشته اید اگه تجربه ای دارید ،حرفی دارید بگید که ما کوچیک ترا استفاده کنیم ،درباره ی اینکه چطور می شه تو این رشته موفق تر بود ،به نظر شما اصلاً می شه ؟





bebin man enghade dargire in reshte shodam ke hata axsamam to azemayeshgahe shimi rang migiram
age mikhay to in reshte movafagh beshi bayad
1-be zabane faniye nasaji kamelan mosalat bashi
2-karhaye azemayeshgahio kamel balad basihi
3-por enerjiii bashi
4-kolan in mamlekati ke mibini dare charkhaye nasajish ba varedate mansoojate chini nabood mishe
pas age be nasaji alaghe dari bayad oun vare ab edash bedi mese man ke chand mah dge az iran miaram

movagh bashi





سلام به همه ی دوستان، چه اونهایی که درسشون تموم شده چه اونهایی که نشده، چه اونهایی که امیدوارن چه ناامیدها!!!
من هم زیاد سابقه ی کاریم زیاد نیست،ولی کارخونه ها رو زیاد تاب خوردم، 4 ماه یکجا،6 ماه یکجا، 9ماه یکجا!!!! همشونم تو ایام دانشجوییم بوده؛و بیشتر هم دنبال یادگیری لم کار و اصول کار از هر واحدی که باهاش کار میکردم بودم.
با این حرف آقا مجید که میگه نساج نباید فکر زود پول دار شدن باشه موافقم ولی با این حرف اون دوستمون که گفته بود که سقف درآمد یه نساج از یه حدی بالاتر نمیره موافق نیستم!!!
به هرحال باتوجه به  این سابقه ی کمم 2 توصیه میتونم به 2 قشر داشته باشم؛
1-بچه های دانشجو از سال اول برید تو کارخونه ها کار کنید، بدون انتظار مالی ولی خدایی تو این مدت کارکردتون کار رو از کارگر، سرکارگر، مهندسای سالن یاد نگیرید بلکه بدزدین،بقاپین!!!

2-بچه های فارغ التحصیل که مثل خودم تازه وارد بازار کار شدن عجله واسه پولدار شدن یا پشت میز نشینی نداشته باشن چون به نظر من پیشرفت مثل ماشین بنز هست!!! حالا حالا ها دور نمیگیره، ولی وقتی دور گرفت بی ام و هم حریفش نمیشه!!!




ye chize jaleb  has ke in reshte shimi nasaji khayli jaha karb0rd dare

dar san@ memari v sakhteman sazi dar san@e 0t0m0bil sazi ke az alyafe m0z baraye badane kh0dr0 estefade mishe

v san@hayi ke kh0deto0nam mido0nin az j0mle rangrazi t0lide alyaf v parche frash

 kh0lase khayli to0 in reshte kar mishe kard ama m0teasefane in reshte dar iran khayli behesh tavajoh namishe v be hami khater pishrafte chandani nadashte 0midvaram daneshjo0haye alan baraye san@e nasaji ba k0make ham dar behtar sh0dane o0n talash k0nim v ro0zi beshe ke san@e nasaji ham jaye kh0desh0 dar iran peyda k0ne




رسته کاربردهای این رشته زیادن اما فک نمی کنم یه مهندس نساجی بتونه با اون عنوانها سمتی روبگیره مثلاً یه کارخونه ی خودرو سازی یا هواپیما سازی یه مهندس نساجی رو استخدام کنه . به نظر من باید همونطور که شما گفتید برای بهتر شدن تلاش کرد ؛نقاط ضعف رو پیدا کرد و به فکر راه حل بود اگه یه کم دقت کنیم  می بینیم تولید ات چینی قسمت عمده ای از بازار مصرف رو گرفتن خوب شاید به خاطر قیمت پایین تر و تنوع بیشتر باشه و این وظیفه ی کارخانه جات نساجی و مهندسای  این رشته است که چیزایی رو تولید کنن که برتریی نسبت به اجناس خارجی داشته باشه که من  به عنوان یه خریدار ترغیب بشم که جنس ایرانی بخرم .


باور کنید اصلاً علاقه ای به شرکت در این بحث نداشتم ولی بعد از 4 سال تحصیل در امیرکبیر به این نتیجه رسیدم که 4 سال از بهترین سالهای عمرم رو تلف کردم.... باید از نساجی هر چه سریعتر کند و رفت...




سلام آقا سامان ، ممنون که بر خلاف میلتون تواین بحث شرکت کردین ولی یه سوال ، یعنی این نتیجه ایه که همه ی همکلاسیای شمام بهش رسیدن ؟ یعنی هیچ کس از این راهی که رفته راضی نیست ؟



salam

faghat mitonam beheton begam berid khoda ro shokr konid ke techno nemikhonin

benazare man age alaghe be in reshte nadarid behatre ke harchi saritar berid az in reshte biron ta mesle mano amsale man badan pashimon nashid



باور کنید الان دارم با تمام قوا می خونم تا از نساجی نجات پیدا کنم...! نه تنها همکلاسی های من بلکه استاد های من هم به این نتیجه رسیدن که در دانشکده نساجی را باید ببندن ولی به روی خودشون نمیارن....

هر چه سریعتر بکن و از نساجی برو... حرف یک عمر پشیمونیه.... شوخی نیست...





salam

man daneshjooie karshenasi arshade technoam

ba etminan pish boro va bedoon adam too har jaie va har reshteiee mitoone movafagh bashe albate be sharte inke BEKHAD

ba tavajoh be alagheie shoma be nasaji motmaen bash mitooni be armanhaie khodet beresi albate baiad do ta chiza chasnie dars khoondanet koni

1.talash

2.tadbir

ba in 2 abzar mitooni be behtarin jaha beresi

motmaen bash




با سلام جالبه که این رشته تعدادی مخالف داره و تعدادی هم موافق تازه وارد جزییات که میشی می بینی تو گرایش هاشم همین وضعه.آخر ما نمی دونیم آخر عاقبتمون چی میشه.من IUT می خونم و فعلا داریم کسب تجربه می کنیم و هیچ نظری در این رابطه ندارم. بقیه بگن!!!!!!!!!!!!

ko0r0sh jan chert0 pert migi mage na fek nakarde harf mizani ki g0fte faghat to0 karkho0ne mishe kar kard

are ras migi t0 zafaye kh0det0 ba baghiye m0ghayese nak0n man ye m0handese nasaji mishnasam dar mah 20 milyo0n daramad dareeee

are reshte shimi nasaji v0sate karish ziyade v k0li kar mishe kard

yademo0n nare ke che reshteyiiiiiiiiiiii mikho0nim m0hem ine ke t0o reshtamo0n m0vafagh bashim v elmi bashim



سلام به همه
بین رشته نساجی و رشته های فنی دیگه یه فرق اساسی هست
واسه نساجی کار پیدا میشه اما هر چقدر هم سابقه کار داشته باشید حقوقتون از یه مقدار خاصی بالاتر نمی زنه
برعکس رشته های فنی دیگه که اول با قانون کار استخدام می شی ولی بعد از مثلا دو سال شمایید که حقوقتون رو واسه شروع به کار تو یه شرکت دیگه تعیین می کنید

کسایی هم که رشتشون نساجیه باید خودشون رو واسه مهاجرت از یه شهر به یه شهر دیگه آماده کنن.چون هر آن احتمال ورشکسته شدن و تعطیلی کارخونه هست.پس باید دست زنو بچتون رو بگیرید کوچ کنید یه شهر دیگ



 سلام
امیدواری و پشتکار و علاقه لازمه موفقیت در هر رشته ای است
فکر میکنید رشته های دیگر چه خبر است
اول علاقمند باشید
دوم از لحظه هاوثانیه های عمرتان استفاده کنید و هرچیزی را که لازمه یاد بگیرید نگوئید فردا چون همین امروز هم خیلی دیر است
فردا با مشکلات خودش متولد میشود شاید با گرفتاریهای فردا فرصت فکرکردن به اینکه دیروزی بود را نداشته باشید .
اما چکار باید کرد که در رشته تان موفق باشید اول اگر اشکال نداشته باشد هدف از تحصیلتان را واضح بفرمائید . آیا میخواهید تحصیلتان امتیازی برای آینده زندگیتان باشد یا میخواهید با رشته تان پولدار شودی یا اینکه برای خودتان میخواهید کار کنید یا برای دیگران ویا  های فراوان دیگر پس خواهش میکنم اگر بخواهید که درست راهنمائیتان کنم هدف و آینده بعد از تحصیلاتتان را  واگر امکان داشته باشد با وضعیت مالی خود وخانواده و فرهنگ غالب بر خانواده را بفرمائید.(البته ببخشید قصد جسارت و فضولی نیست بهتر میتوانم کمکتان کنم  مثلا اگر از یک خانواده مذهبی باشید در یک محیط مردانه میتوانید کار کنید. ودا حاضرید در یک شهر دور مجردی خودتان خانه اجاره کنید و با یک حقوق متوسط کار کنید؟) و ...
من منتظر توضیحات تکمیلی شما هستم تا بلکه راحت راهنمائیتان کنم .
در ضمن در هر رشته ای که هستید چون عمرتان را صرف میکنید باسواد فارغ التحصیل شوید . پشیمان نمیشوید حداقل حرفی برای گفتن دارید
               

سلام!

والا من  خودم فکر نمی کنم با لیسانس نساجی بشه خیلی کار مهمی کرد ولی گرایش شما به شکلی که می تونین با کمی تلاش پلیمر واسه فوق قبول بشین


nemidonam to in reshte chikar mikoni chetor vared in reshte shodi ..............
faghad ye nasihat  behet  mikonam harche zodtar az in reshte kharej  shi
beri donbale zendegit ya ye reshte dg chon nemitoni ziad davoom biar
chon vazh az on chizi  ke fekr mikoni  badtare gosh  be harfe in adamaye atrafet  nade
man foghamo gereftam alan ham daram vaseye phd mikhonam hal ham toye karkhone kar mikonam  ama
che faide akharesh  chi 
age ham ghabol beshi katbi miri  mosahebeh
baz rad mishi  chon nemido che kasaei  to rase nassaji hastan
pas akharesh arshade az phd khabari  nist
ama dar majmoo reshteye ghashangiye man asheghesham
moaffagh  bashi


salam

fahmidim che leveli hasti movaffagh bashi.
kodam karkhane kar mikoni  va che semati  dari  
                                                                                                                                                                                                     chera az in reshte minali aval dardet ra dar mian bezar ta bagheyye khod ghezavat konand ke dard kojast
behtar nist namovaffagheyat  va nakami khod ra dar in reshte be paye reshte bezarim shayad kese digari movaffagh bashad
ma nabayad digaran ra nomid konim balke nazar khod ra begim . har kasi dar yek sharayet va vazei az zendegi hastand va sharayet khod ra ba digar dostan nabayad yeki danest
masalan man ahle tehran hastam  va dar tehran mikham kar konam on ham faghat sob ha ya dar zahedan hastam va pish khanevade mikham basham ya mikham kari peida konam ke bikar nabasham ya kar pieyda konam ke poldar basham ya modir amel shavamva ya ya ya....
behtar ast sayer dostan ra vadar be kari nakonim agar dosteshan darim  faghat dorost agaheshan konim
salah kare khish khosrevan danand.
ba arz mazerat

اینا بخشی از نظرات بعضی از بچه های رشته ی مهندسی نساجی بود .

شاید این مطلب برای معرفی نساجی به دوستانی که تازه میخواهند وارد این رشته شوند مفید باشد .

اما از هرچی بگذریم بازم
                                       خدا بزرگه





نظرات 10 + ارسال نظر
علی یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:17 ب.ظ

من سال ۸۲ دراین رشته فارغ التحصیل شدم . (تکنولوژی نساجی)

اول اینکه : دراون زمان رشته ها خیلی تجاری نبود اما الان سه تا رشته برق - کامپیوتر و عمران در سرلیست رشته های تجارین که اگه کسی خوب درس بخونه و خوب کار کنه میتونه درآمد خوبی هم داشته باشه (با توجه به شرایط کنونی اقتصاد). رشته نساجی با توجه به اوضاع بدی که از سال ۷۷ شروع شد وهمچنان ادامه داره دراین روند نمیگنجه.

۲- هرکسی که میخواد تو این رشته موفق بشه ازترم سوم کارورزی تو کارخانجات بگیره . خودم این کاررو کرده بودم .

فراز محمدی نژاد دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 08:30 ب.ظ

سلام اگر دوستی تمایل ب کار در رشته نساجی داره ک دارای لیسانس نساجی هست با بنده تماس بگیره
۰۹۳۶۴۳۱۳۴۰۳
مدت زمان محدود
نمونه برداری و بازرسی کالا
Faraznejad@gmail.com

مبینا باباعلیان پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1400 ساعت 04:24 ق.ظ

سلام من دوازدهم هستم میخواستم برم این رشته ولی متاسفانه اطلاعات زیادی درمورده این رشته ندارم کسانیکه رفتن این رشته بازارکارش به چه صورته ؟
راضی هستید از این رشته؟

سلام. متاسفانه بازار کارش خوب نیست

ارشک چهارشنبه 7 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 12:36 ب.ظ

وقتی همه دنبال گنج هستن تو بیلو کلنگ بفروش

محمد مهدی جمعه 24 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 06:16 ب.ظ

سلام
من می خواستم تازه وارد این رشته شوم ولی کلی نظرات منفی دیدن من الان گیج شدم
چون بحث مدرک برام خیلی مهم نیست
برای من بیشتر درامد مهم است
و پدرم هم در بازار با کار خونه های نساجی کار میکنه
و از این راه با این رشته اشنا شدم
لطفا راهنمایی کنید

حسن تقی زاد شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 10:51 ب.ظ

با نظر دوستان کم و بیش موافقم که بستگی به هدف خودتون داره و تلاشتون.
گرایش مدیریت نساجی اما شنیدم خوبه مثل
ام بی ای میمونه انگار. فقط هم امیرکبیر داره.

مهدی شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 04:04 ق.ظ

من گیلان قبول شدم امسال اما اینقد نظر منفی دیدم خدایی ترسیدم برم چرا اخه مگ قطب صنعت دوم کشور نیس نساجی

Atousa دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 01:14 ب.ظ

سلام
میخواستم بدونم با چه رتبه ای میشه مهندسی نساجی امیر کبیر قبول شد؟

فسقلی شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام من رشتم طراحی و دوخت ولی میخوام دانشگاه نساجی بخونم میشه یه دختر میتونه از پسش بر بیاد.لطفا جواب بدید مرسی

سلام
بله بیشتر دانشجوهای نساجی دختر هستن

adi چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:54 ب.ظ

مرسی خیلی خوبه مطالب و نظرات خیلی مفیدن خسته نباشید ادامه بدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد