مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ایده شو اولین دورهمی ایده‌های برتر صنعت نساجی


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد درباره برگزاری اولین استارتاپ ایده شو صنعت نساجی در یزد گفت: سازمان صنایع کوچک در برنامه‌های امسال به استان‌ها ابلاغ کرد تا هر استان حداقل یک استارتاپ راه‌اندازی کند؛ ازاین‌رو اولین رویداد استارتاپ فناوری بالا در صنعت نساجی با عنوان «ایده شو»، 6 دی‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد برگزار می‌شود.

  از قدیم‌الایام شهر یزد درزمینهٔ صنعت نساجی، طراحی و نقش پارچه معروف بوده است و امیدواریم بازهم با ایده‌های نویی که ارائه داده می‌شود، دوباره شاهد رونق بیش‌ازپیش نساجی در شهر جهانی یزد باشیم. بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور و استان یزد به‌جای کارجویی می‌توانند کارآفرین باشند و با ایده‌هایی که ارائه می‌کنند زمینه اشتغال سایر افراد را نیز فراهم کنند. برگزاری استارتاپ یکی از راه‌های رسیدن به این هدف است. استارتاپ‌ها به کسب‌وکارهای نوپایی گفته می‌شود که مبنای آن‌ها خلاقیت است.
 سید مسعود عظیمی ادامه داد: قرار بود این رویداد در تاریخ 29 آذرماه برگزار شود، اما زمان برگزاری به 6 دی‌ماه تغییر یافت.

وی در مورد حوزه‌های رویداد اذعان کرد: توسعه برند، شبکه بازار و صادرات، طراحی پارچه و پوشاک، توسعه فناوری‌ها و کاربری‌های جدید از حوزه‌های برگزاری این رویداد است.
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با بیان اینکه شرکت در این رویداد محدودیت مکانی و سنی نداشته و علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند شرکت کنند، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت textile-event.ir در این طرح ثبت‌نام کرده و از حمایت‌های ویژه آن برخوردار شوند.

عظیمی با اشاره به اینکه معمولاً خلاقیت در جوانان و دانشگاهیان بیشتر دیده می‌شود، گفت: این رویداد با همکاری دانشگاه یزد و تمامی ذی‌نفعان ازجمله دانشگاه‌هایی که رشته نساجی دارند، انجمن نساجی، مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار یزد، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و... برگزار خواهد شد.

وجه تمایز استارتاپ نساجی یزد با سایر استارتاپ ها

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این استارتاپ از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: وجه تمایز این استارتاپ نسبت به استارتاپ‌های دیگر آن است که شرکت شهرک‌های صنعتی یزد برای اولین بار به صاحبان ایده‌هایی که رتبه می‌آورند به مدت یک سال به‌طور رایگان در مرکز کسب‌وکارمان مکان اختصاص می‌دهد.
 این مسئول ادامه داد: همچنین ذی‌نفعانی که در صنعت نساجی هستند از ایده‌های برتر حمایت خواهند کرد و جدای از جوایز در نظر گرفته‌شده، ایده‌ها خریداری‌شده و در واحدهای فعال نساجی عملیاتی می‌شود.

هم‌اکنون هزار و 59 واحد تولیدی در 13 شهرک صنعتی، یک منطقه ویژه اقتصادی و 17 ناحیه صنعتی با اشتغال‌زایی 21 هزار و 600 نفر در استان یزد فعالیت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد