مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کالاهایی که بیشترین واردات را به یزد دارند

طبق آمار اعلام‌ شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، ماشین آلات، نخ و الیاف نساجی، قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات و مواد شیمایی بیش‌ترین سهم اقلام عمده وارداتی استان یزد طی 6 ماه سال 1397، را به خود اختصاص داده‌اند.

واردات ماشین آلات به ارزش یازده میلیون 186 هزا دلار، نخ و الیاف نساجی پنج میلیون 737 هزار دلار، قطعات یدکی ماشین آلات دو میلیون 329 هزار دلار، مواد شیمایی به ارزش یک میلیون 886 هزار دلار بیش‌ترین حجم واردات استان بوده است.
  
ترکیه با 14 میلیون و 360 هزار دلار بیش‌ترین سهم واردات به یزد را به خود اختصاص داده است و پس از آن چین با 9 میلیون 306 هزار دلار شریک دوم تجاری یزد در واردات محسوب می‌شود.

همچنین ایتالیا با 8 میلیون و524 هزار دلار، سومین شریک تجاری ایران از سوی گمرک اعلام شده است. کشورهای اسپانیا، آلمان و اتریش در مجموع با ارزش هفت میلیون و 349 هزار میلیارد به ترتیب در رتبه های بعدی وارد کننده کالا به استان یزد قرار گرفته اند.

بر اساس آمار گمرک، در شش ماهه نخست سال جاری 14 میلیون و 390 هزار تن کالا به ارزش 20 میلیارد و 209 میلیون دلار کالا به استان یزد وارد شده است.

میزان کالاهای وارد شده سال گذشته به استان در مقایسه با مدت مشابه امسال 13 میلیارد و 680 میلیون تن کالا به ارزش 21 میلیارد و 122 میلیون دلار بوده است.

واردات استان یزد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن رشد پنج درصدی و از حیث ارزش نزدیک به 5/4 درصد کاهش داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد