مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مدیر و موسس هپی لند را بیشتر بشناسید

امروزه اشتغال‌زایی در هپی لند محدود به کارخانجات و شعب آن نیست بلکه همکاری این مجموعه به صورت برون سپاری به کارگاه های کوچک و همچنین روستاییان علاقمند و زنان سرپرست خانوار ضمن توجه به کارآفرینی اجتماعی باعث ایجاد سطح گسترده ای از تولید و اشتغال زایی شده است به طوری که بیش از صدها نفر از جمعیت روستایی نیز با این طرح قادر به کار و کسب درآمد شده اند.  

 امروزه انواع پوشاک یکی از پرمصرف­ ترین بازارها را در جهان به­ خصوص در کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است و به همین دلیل، بسیاری از کشورها که اهداف بلندمدت اقتصادی را در دستور کار دارند با سرمایه ­گذاری مناسب در این بخش، توانسته­ اند بازارهای هدف را تصاحب کرده و به تولیدکنندگان اصلی صنعت پوشاک بدل شوند.


چین، بنگلادش، هنگ ­کنگ، هند، ترکیه و .... از جمله این کشورها هستند که بخش اعظم صادرات پوشاک را در جهان بر عهده دارند و به دلیل کیفیت مناسب و مطلوب تولیدات آنها، کشورهای اروپایی به عنوان بزرگ­ترین مشتریان آنها به شمار می ­روند؛ ایران نیز از جمله واردکنندگان انواع پوشاک است، در حالی که، صنعت پوشاک ایران در قیاس با آنها، از کیفیت و طراحی به مراتب مناسب ­تر و مطلوب­تر برخوردار است و در این صنعت قدمت بیشتری از آنها دارد، به طوریکه، در دهه 1360 در تولید لباس کودک و نوجوان در قبال کشورهایی مثل چین  یا ترکیه سرآمد بودیم و به دلیل کیفیت بالای تولیدات، کشورهایی مثل آلمان غربی مهم ترین بازارهای هدف صادراتی پوشاک کودک و نوجوان ما را تشکیل می­ داد.

 احمد طاهری در بیست و سومین روز از آذرماه سال 1343 در محله سنتی-مذهبی سرآسیاب دولاب به دنیا آمد. پدرم رمضانعلی طاهری از معماران به نام آن دوره بود و بناهایی که تحت نظر او ساخته می‌شد در بین اهل فن شهرت خاصی داشت.


استفاده از استاندارهای جهانی، استفاده از فناوری دانش بنیان در تولید پوشاک کودک و نوجوان، صدور محصول به بیش از چهل کشور جهان، تولید محتوای مجازی جهت ارائه به بازار تولید پوشاک و کیف و کفش راهکار موفقیت این کارآفرین است.

 وی درباره  زندگی اش می گوید: شرایط زندگی اش مناسبی داشتیم و دوران کودکی را در رفاه کامل به پایان بردم. اما از همان زمان با خلاقیت ذهنی کودکانه ام در پی راه اندازی کسب و کار و به دست آوردن درآمد و به نوعی استقلال مالی بودم. با اینکه به مدد شغل پردرآمد پدر نیازی به کار در دوران تحصیل نداشتم، اما هر سال با تعطیلی مدارس به‌جای اتلاف وقت و پرسه زدن های باطل ابتدا مدتی کوتاه در کنار پدر مشغول کار می شدم و بعد از آنکه دستمزد اندکم به اندازه‌ای می‌رسید که سرمایه کار کوچکی باشد،دست به کار می شدم و با خرید جنس از بازار و فروش آن در محلات مختلف سودی چند برابر سرمایه اولیه ام به دست می آوردم و به این ترتیب گام های کوچک اما مطمئنی را برای آینده برمی‌داشتم.

در این میان علاوه بر همت و پشتکار خودم از نقش ارزنده پدرم نیز نباید غافل شد.پدری که می‌توانست به بهانه های مختلف از فعالیت اقتصادی فرزندش جلوگیری کند اما همواره مشوق من بود و مرا  به کارکردن و کسب درآمد مستقل تشویق و ترغیب می کرد. اولین تجربه جدی من در بازار به سن 16 سالگی بازمی‌گردد. زمانی که شانس خودم را در بازار لوازم خانگی آزمودم که متأسفانه خاطره خوشایندی برایم به جای نماند، چراکه به دلیل فروش کم و عدم بازگشت سرمایه طعم تلخ و گس شکست را چشیده و مجبور شدم از این کار صرفه نظر کنم.

   دومین تلاش من در حوزه فروش آکواریوم بود. کاری که باز هم  به دلیل عدم تجربه کافی در این زمینه بی ثمر ماند و نتوانستم در این مورد  موفقیتی به دست بیاورم. اما این دو شکست متوالی سبب نشد تا دست از کار و تلاش بردارم و برای سومین بار عزم خود را جزم و فروش پوشاک را تجربه کردم، ولی شاید به دلیل تجربه های تلخ گذشته ترس و اضطراب بر من غلبه کرد و این بار هم نتوانستم موفقیتی در این زمینه کسب کنم.

پدرم که تا آن زمان فقط نظاره‌گر تلاش های بی وقفه من بود، این بار به میدان آمد و از من خواست تا مدتی وقت و انرژی و تمرکزم را بر روی درس و تحصیل متمرکز کنم و مدتی بعد دوباره پای در میدان کسب و کار بگذارم.

بنابراین ضمن عمل به توصیه پدر تصمیم گرفتم بار دیگر کار را از صفر و از شاگردی و آموختن و کسب تجربه شروع کنم. لذا در کنار تحصیل دریک کارگاه تولید پوشاک به عنوان شاگرد مشغول کار شدم و این گامی آغازین برای کسب موفقیت های بعدی من بود. فضای متنوع و هیجان انگیز تولید ،آن هم در زمینه پوشاک مرا در مسیری قرار داد که از ابتدا به دنبال آن بودم. مسیری که می رفت تا مرا به آرزوی دیرینه ام به عنوان یک کارآفرین برساند.

 تولید و در کنار آن بازاریابی موفق و فروش خوب محصولات از سال 1361 مرا به این باور رساند که اکنون دیگر با اطمینان خاطر می توانم قدمهای بعدی را استوارتر و محکم تر بردارم. بنابراین در خیابان جمهوری تهران جایی که قلب پوشاک ایران در آنجا می تپد اولین کارگاه تولیدی خود را با دایرکردم و اطمینان داشتم  که به زودی نام این برند بر سر زبانها خواهد افتاد.

پدرم که این بار مطمئن بود پسرش سر بر قله های موفقیت خواهد سائید، سرمایه ای در اختیار من و برادرانم قرار داد تا به مدد برادری و رفاقت، روند تولید و در پی آن موفقیت برادران طاهری، سرعت بیشتری گیرد و از آنها خواست تا در کسب و کار، یار و پشتیبان هم باشند که موفقیت حاصل اتحاد است و اتفاق.

توصیه ها و تشویق ها و راهنمایی های پدر سبب شد تا با برادرانم دست در دست یکدیگر موانع را یک به یک از سر راه برداشته و مسیر گاه سخت و گاه آسان تولید را به یاری هم طی کنیم و پس از مدتی کارگاه تولیدی را توسعه داده و با تهیه تجهیزات پیشرفته تر مرغوبیت محصولات تولیدی را به درجه بالاتری رسانده و توانستم در سال  1364طعم شیرین اولین تجربه صادرات را به کشور بلغارستان بچشم.

پس از این تجربه موفقیت آمیز راه برای صادرات به دیگر کشورهای اروپایی نیز برایم هموار شد. یکی از  برادرانم ساکن کشور آلمان بود و برخی امور شرکت را رتق وفتق می‌کرد، از او خواستم به کشور بازگشته و با توجه به تجربه اش از زندگی در یک کشور اروپایی طراحی محصولات را برای صدور به این کشورها  طبق سلیقه خریدار اروپایی بر عهده بگیرد. با پیوستن او به تیم تولید مجال آن را یافتم تا وقت و توان خود را بر روی گسترش مراکز تولید متمرکز کنم.در این راستا شروع به بستن قرارداد با کارگاه های تولیدی کوچک نمودم و هم زمان با انگیزه تولید محصولی با کیفیت بهتر و با استفاده از روش های نوین تولید صنعتی عازم سفرهای متعدد خارجی شدم.  مقصد من کشورهایی نظیر ترکیه و چین و برخی کشورهای اروپایی بود، کشورهایی که در زمینه تولید پوشاک در سطح جهان شناخته شده بودند و حرفی برای گفتن داشتند.

هدف از این سفرها تحقیق و تفحص در مورد صنعت تولید پوشاک و بررسی عوامل موفقیت این کشورها در این زمینه بود، زیرا قصد داشتم همچنان در این زمینه راه پیشرفت و تکامل را بپیمایم و نام ایران را به عنوان کشوری مطرح در زمینه صادرات پوشاک در سطح جهان پرآوازه نمایم. حاصل تحقیق و تفحص من در این زمینه آن شد که کارخانجات تولیدی خود را در یکی از مناطق آزاد تجاری ایران برپا ساختم.

این تصمیم به من کمک می کرد تا از زیرساخت‌های این منطقه برای صادرات محصولاتم بهره ببرم. خرید کارخانه ای نیمه ساخته و ورشکسته در منطقه آزاد انزلی این فرصت را به من ‌داد تا فعالیت خود را در این منطقه به نحو چشمگیری گسترش دهم. با ساخت و اتمام بنای کارخانه و تجهیز آن به پیشرفته ترین وسایل تولید و مدد گرفتن از خواهرم که در کشور آلمان زندگی می کرد، برند خود را در کشور آلمان به ثبت رساندم و هم زمان دفتر ترکیه و آلمان را نیز راه اندازی نمودم. کارشناسان آلمانی بلافاصله برای بازدید کارخانه راهی ایران شدند و محصولات تولیدی تحت لیسانس برند روح،« rooh»قرار گرفت و این برند راه اندازی شد. بلافاصله مدیران و نیز کارکنان کارخانجات تحت آموزش‌های لازم داخلی و خارجی قرار گرفته و در نمایشگاه های مهم و مختلف ملی و بین المللی شرکت نمودند. اخذ گواهی اکوتکس 100 اروپا موفقیت بعدی من بود که گامی مؤثر در جهت ارتقا و بهبود کیفیت تولیدات به حساب می‌آمد.

بازار صادرات ما در زمانی کوتاه به چهل کشور مختلف گسترش پیدا کرد اما برخی کشورها به دلیل آنکه این برند در ایران شعبه ای نداشت با ایجاد شعبه در کشور خود مخالفت می­ کردند‌. این موضوع سبب شد تا فروشگاه های زنجیره ای خود را با نام تجاری "هپی‌لند" در تمام نقاط ایران تأسیس و شعب فروشگاهی خود را به 60 شعبه مختلف در شهرهای میهن اسلامی مان برسانیم.

اما این برای من پایان راه نیست و زمینه‌های افزایش تولید همچنان وجود دارد.ما کار خود را از تولید پوشاک خردسال شروع کردیم و اکنون حوزه تولید پوشاک بزرگسال، اکسسوری و کیف و کفش را نیز به فعالیت خود اضافه نمودیم. اتحاد و همدلی و وفاق اعضای خانواده ، زیر چتر حمایتی پدر باعث شد تا رشد و پیشرفت همچنان ادامه داشته باشد. اکنون فرزندان ما نیز به عنوان اعضایی جوان و تازه نفس با تفکر خلاق و آینده دار پای در این میدان نهاده اند تا این مجموعه در عرصه تولید و صادرات جوان و همچنان پویا بماند.

افق نگاه ما همچنان گسترش و توسعه شعب خود در داخل و خارج کشور است. حاصل تلاش های سی ساله من در زمینه تولید موجب شد تا پنج سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه استانی و سه سال متوالی به عنوان صادر کننده نمونه کشوری، برگزیده شدم همچنین دریافت بیش از 200 لوح تقدیر به عناوین مختلف از جمله کارآفرین نمونه استانی و کشوری و واحد نمونه کیفی و صنعتی از دیگر افتخارات مجموعه "هپی لند" می­ باشد.
ما معتقدیم علم و دانش روز در کنار تجربه می تواند مجموعه را همچنان موفق نگه دارد به همین خاطر درهای کارخانجات ما به روی دانشگاهیان باز است تا با ارتباط میان صنعت و علم و جذب مهندسان و مدیران تحصیلکرده مجموعه را موفق و به روز نگه داریم. به همین منظور پروژه راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی نیز توسط این مجموعه در مراحل نهایی است و با آغاز سال تحصیلی 1397 اولین دوره دانشجویان این دانشگاه تحصیل خود را آغاز خواهند نمود و بلافاصله پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار خواهند شد. ضمن آنکه دانشجویان نخبه نیز در تمام طول تحصیل از بورسیه برخوردار خواهند بود تا با فراغ خاطر به کسب علم و دانش بپردازند. مجموعه هپی لند، نه تنها به تولید با کیفیت می اندیشد بلکه توجه خود را معطوف به رفاه تمامی کارکنان خود نموده است، برای مثال زوج‌های جوانی را که در این مجموعه به فعالیت مشغول هستند حمایت و برای فرزندان آنها امکانات رفاهی خاصی فراهم آورده است.

* ایجاد اشتغال صدها نفر از جمعیت روستایی در هپی لند

امروزه اشتغال‌زایی در هپی لند محدود به کارخانجات و شعب آن نیست بلکه همکاری این مجموعه به صورت برون سپاری به کارگاه های کوچک و همچنین روستاییان علاقمند و زنان سرپرست خانوار ضمن توجه به کارآفرینی اجتماعی باعث ایجاد سطح گسترده ای از تولید و اشتغال زایی شده است به طوری که بیش از صدها نفر از جمعیت روستایی نیز با این طرح قادر به کار و کسب درآمد شده اند.

شاید مشکلات کار در ابتدا آنها را خسته و مأیوس کند، اما اندیشیدن به لحظه دستیابی به هدف دلگرم کننده است. اندیشیدن به آنکه بتوانی بستری مناسب جهت کسب و کار برای جوانان کشورت باشی و خود نیز به عنوان کارآفرینی موفق و مقتدر به توانایی هایت افتخار کنی. کشور ما در برهه کنونی به داشتن جوانانی که با همت بلند، تلاش و پشتکار و داشتن چشم اندازی والا، به دور از یاس و نومیدی به ساختن وطن خود اهتمام می ورزند نیاز دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد