مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پشت پرده گرانی پوشک + فیلم



 گرانی پوشک در هفته های گذشته حاشیه های رسانه ای زیادی به همراه داشته است. مدیر عامل "ما بیبی" درباره علت گرانی ها پاسخ می دهد. او مشکل اصلی را تحریم داخلی می داند نه تحریم خارجی.   
کریم میزبان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه امروز تولیدکنندگان از تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی رنج می برند، افزود: 24 روزه است که مواد اولیه ما در گمرکات مانده و هیچ کس هم پاسخگو نیست. علاوه بر این مشکل اصلی ما بانک مرکزی و بانک های عامل است چراکه هر زمان برای دریافت تسهیلات به بانک ها مراجعه می کنیم می‌گویند خط اعتباری ما منفی است و عملاً هیچ تسهیلاتی در اختیار تولیدکننده قرار نمی دهند.

وی با اشاره به تشویش اذهان عمومی در کمبود پوشک در سطح بازار، گفت:  درست است به خاطر افزایش هزینه‌های تولید قیمت پوشک گران شده اما هیچ کمبودی در تولید پوشک نداریم  و یک عده  فقط با ایجاد نگرانی در سطح جامعه برای سود بیشتر تلاش می‌کنند. البته باید این نکته را یادآوری کنم که ما هم از افزایش قیمت‌ها دل خوشی نداریم اما چاره ای جز این نداشتیم.

این تولید کننده محصولات سلولزی و بهداشتی اضافه کرد: مگر تولیدکننده بدش می‌یاد که کالا را با قیمت ارزان راهی بازار کند؟ او هم به دنبال افزایش سهم خود در بازار و خرید ماشین آلات جدید است اما افزایش هزینه ها عاملی شده تا فعالیت ما با مشکلات زیادی همراه شود.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی مجوز خریدهای اعتباری در قابل 2 فیش را صادر کرده است، گفت: به فروشنده خارجی می گویم 50 درصد خریدها را امروز و مابقی را در 3 ماهه آینده پرداخت می کنیم اما وقتی به بانک مرکزی مراجعه می کنیم می بینم فیش های بانک مرکزی 30 روز اعتبار دارد و اگر ما 30 روزه پرداخت نکنیم عملاً خرید اعتباری ما سوخت می‌رود و بانک هیچ تضمینی نمی‌دهد.

این تولیدکننده با اعلام اینکه صدور بخشنامه های متفاوت باعث شده تا فعالیت برای تولیدکنندگان سخت باشد، تصریح کرد: برخلاف تصور مردم ما اصلا دلار 4200 تومانی دریافت نکرده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد