مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بیش از 90 درصد ملزومات پوشاک بانوان وارداتی است

رئیس اتحادیه صنف پوشاک گفت: بیش از ۵۰ درصد پارچه و ۹۰ درصد ملزومات لباس زنان وارداتی است.
ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد هفتمین جشنواره مد و لباس فجر که این روز ها در تهران در حال برگزاری است، گفت: امروز نیاز جامعه ما برگزاری این گونه جشنواره ها است که مردم با طراحان و مدسازان آشنا شوند. در چند سال گذشته چالشی جدی در بحث واردات پوشاک داشته ایم و تمام سعی ما این است که مردم از پوشاک ایرانی استفاده کنند.
  
وی افزود:  جشنواره مد و لباس سال گذشته ایده طرح های بسیاری را برای تولیدکنندگان ما  ایجاد کرد و این طرح ها انبوه سازی شد.  باید به این نکته توجه کنیم که واردات کشور در زمینه پوشاک و چادر ملی صفر است. البته نه در واردات مواد اصلی مثل پارچه؛ بلکه در حوزه طراحی واردات نداریم. باید در اینجا این مطلب را گفت که بیش از ۵۰ درصد پارچه و ۹۰ درصد ملزومات لباس زنان وارداتی است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در ادامه در مورد برگزاری نمایشگاه های مختلف در ماه اسفند در تهران نیز گفت: در اسفند ماه قرار است بازارچه های عرضه مستقیم پوشاک با مشارکت وزارت ارشاد برپا شود که نشان «با افتخار ساخت ایران» بر تمام لباس ها دوخته شود. این نشان برای ما بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اینکه ما باید این امر را در جامعه فرهنگ سازی کنیم که کیفیت تولید و طراحی لباس ایرانی در این چند سال رشد بسیار محسوسی کرده است.

وی ادامه داد: چند سالی است که با مشارکت وزارت ارشاد و برای حمایت از تولید داخلی، نشان «با افتخار ساخت ایران» طراحی شده و تولیدکنندگان موفق ما همواره از این نشان استفاده کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد