مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

واردات و صادرات نساجی کل کشور طی 4 ماه نخست سال 96

 براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی چهار ماه نخست سال 1396، کل صادرات صنایع نساجی کشور با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر 306.6 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 7 درصدی داشته است. صادرات محصولات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی چهار ماه نخست سالجاری برابر با 204.1 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 95 رشد 4 درصدی داشته است.  

 انواع کفپوش با صادرات 3/83 میلیون دلاری با افت 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، همچنان صدرنشین صادرات محصولات نساجی است.
براساس این گزارش عمده ترین اقلام صادراتی پس از کفپوشهای نساجی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارتند از: انواع الیاف به ارزش 4/27 میلیون دلار، انواع نخ به ارزش 7/21 میلیون دلار، انواع پارچه به ارزش 19 میلیون دلار و انواع پوشاک به ارزش 4/12 میلیون دلار.
براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی چهار ماه نخست سال 1396 کل واردات نساجی کشور با احتساب ماشین‌آلات و رنگ با رشد 45 درصدی برابر با 5/718 میلیون دلار بوده است. واردات صنایع نساجی کشور بدون احتساب رنگ و ماشین آلات، در این مدت به رقم 7/511 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
در چهار ماه نخست سالجاری، واردات انواع پارچه بالغ بر 5/133 میلیون دلار بوده که در مقایسه با واردات سایر محصولات نساجی در رتبه نخست قرار گرفته است. پس از آن واردات الیاف به ارزش 4/132 میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد. واردات پارچه و الیاف نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 10 و 31 درصدی داشته است. واردات نخ به ارزش 6/103 میلیون دلار پس از پارچه و الیاف بیشترین واردات را در میان محصولات نساجی داشته است و مقدار آن نسبت به چهار ماهه نخست سال 95 رشد 61 درصدی داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد