مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مصرف کنندگان داخلی به خرید پوشاک ایرانی ترغیب شده‌اند

مصرف کنندگان داخلی در ماههای اخیر و به دنبال راه اندازی پویش ملی حمایت از تولید پوشاک ایران نسبت به خرید البسه تولید داخل ترغیب شده اند و حرکت رونق‌زایی در این حوزه آغاز شده است.
ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ایران دیروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: آغاز همکاری تولیدکنندگان صنف پوشاک با مراکز علمی و صنعتی اروپا برای استفاده از دانش فنی روز دنیا در تولید پوشاک باعث بهبود نسبی کیفیت پوشاک ایرانی شده و انتقال فناوری‌های نوین این صنعت را به کشور در پی داشته است.  وی گفت: اگر همکاری مردم و مصرف کنندگان داخلی در تبعیت از فرامین اقتصاد مقاومتی نبود، هرگز به چنین توفیقی دست نمی یافتیم. مردم ما درک کرده اند که اگر مشکل بیکاری درکشور داریم، باید از تولید ملی حمایت کنیم تا اشتغال جوانان افزایش یابد.رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ایران گفت: دولت هم در ماه‌های اخیر تلاش گسترده ای برای کاهش موانع کسب مجوز تولید کرده است ، اما همچنان موانع متعددی در حوزه کسب و کار پوشاک وجود دارد که سرعت رشد تولید را می‌گیرد و قدرت رقابت تولید وطنی را با محصولات خارجی کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد: برای دسترسی آسان به مواد اولیه، ورود ماشین آلات جدید، انتقال دانش فنی و ارتقای بهره وری مشکلات قانونی زیادی داریم که جز با همکاری دولت قابل اصلاح نیست.
شیرازی گفت: این موارد شاید کمکی به حال تولید پوشاک با کیفیت در ایران بکند، ولی در سوی دیگر بازار پوشاک یعنی خدمات تجاری و عرضه کالای وطنی همچنان آلودگی دیرینه ای به عرضه محصولات خارجی و کالاهای قاچاق داریم که به سرعت قابل ترمیم نیست.
وی گفت: نباید با شعار مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه پوشاک تنش ایجاد کنیم. باید پاکسازی بازار از پوشاک قاچاق به آرامی صورت گیرد. زیرا این وابستگی به محصولات خارجی ظرف ۳۰ سال گذشته در بازار ایران ایجاد شده و به یکباره اصلاح نمی شود.
رئیس اتحادیه پوشاک همچنین گفت: دولت باید از فعالیت شوهای غیرمجاز لباس هم جلوگیری کند؛ زیرا بدون پرداخت مالیات و عوارض، پوشاک غیرقانونی را از مسیرهای غیرقابل کنترل در جامعه توزیع می کنند.
وی تصریح کرد: تولید داخلی پوشاک از لحاظ کمیت و کیفیت در شأن مصرف کننده ایرانی نیست. ارتقای کیفی با قیمت مناسب هم در کوتاه مدت میسر نمی شود و باید مسئولان در کوتاه کردن این مسیر کمک کنند و مردم هم صبور باشند.شیرازی افزود: در تلاشیم تولید در بخش پوشاک کشور دانش بنیان شود؛ زیرا وقتی می خواهیم تولید باکیفیت داشته باشیم باید به مواد اولیه باکیفیت دسترسی وجود داشته باشد و اگر کمک های لازم شود کالای کیفی و مزیت دار در کشور تولید می شود.
وی درباره عوامل افزایش قیمت تمام شده کالا از جمله پوشاک در کشور گفت: مالیات بر درآمد شغلی، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض پسماند و… از عواملی است که به تولید کشور تحمیل می شود؛ مبلغ اجاره مغازه هم در نقاط قابل دسترسی بسیار بالاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد