مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تولید کنندگان پوشاک شناسنامه دار می شوند

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان با بیان اینکه تولید کنندگان موظف به داشتن شناسنامه و برند مخصوص به خود شده اند، گفت: به زودی تولید کنندگان شناسنامه‌دار و مارک خاص خود را خواهند داشت.
ابراهیم خطا بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر قیمت پوشاک افزایشی نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون واحدهای صنفی فروش فوق العاده پوشاک زمستانه را آغاز کرده اند و از 25 بهمن به بعد پوشاک عید به بازار می آید و از آن زمان می‌توان در مورد تغییر قیمت ها صحبت کرد، البته اگر قیمت ها افزایشی داشته باشد، این افزایش قابل توجه نخواهد بود.  
 وی افزود: میزان افزایش قیمت به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد و در حال حاضر با توجه به اینکه بازار قوی نیست و شاهد رکود بازار هستیم نمی توان میزان دقیق آن را مشخص کرد، در سال های گذشته نیز افزایش قیمت بین 10 تا 20 درصد بوده است.

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان در خصوص اینکه گفته می‌شود پوشاک در صدر کالاهای قاچاق استان اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: در سال جاری قاچاق پوشاک در مقایسه با سال گذشته حدود 60 تا 70 درصد کاهش داشته زیرا از خرداد ماه سال 95 اقدام به جمع آوری کالاهای قاچاق شد. کالاهای قاچاقی نیز که همچنان در بازار موجود است در واقع کالاهایی است که برخی مسافران می آورند یا در گمرک با داشتن برگ سبز وارد می‌کنند.

برخورد با برچسب زدن بر پوشاک داخلی

خطا بخش با بیان اینکه قیمت پوشاک تولید داخلی به دلیل بالا بودن هزینه های تولید، بیشتر است، خاطر نشان کرد: کالاهای داخلی اگر مورد حمایت قرار بگیرد بسیاری از مشکلات حل می شود و حتی کالاهای داخلی توانایی رقابت با کالاهای خارجی را دارد. به عنوان مثال در اصفهان تولیدی هایی فعالیت دارند که پوشاک بسیار مرغوب تولید می کنند.

وی در خصوص اینکه به برخی پوشاک تولید داخل در گمرک مارک خارجی زده می‌شود، تصریح کرد: اتحادیه پوشاک با برچسب خارجی زدن بر پوشاک داخلی برخورد کرده است. البته پوشاکی که قبلا برچسب خورده‌اند ممکن است در بازار وجود داشته باشد، تولید کنندگان موظف به داشتن شناسنامه و برند مخصوص به خود شده اند. این روند همچنان ادامه دارد و به زودی بیشتر تولیدکنندگان شناسنامه دار و مارک خاص خود را خواهند داشت. حتی در حال حاضر نیز برخی برندهای مطرح که تولیدات با کیفیت عالی دارند، در اصفهان فعالیت دارند.

پوشاک داخلی از نظر تبلیغات مظلوم واقع شده است

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان با اشاره به کیفیت تولیدات داخلی خاطر نشان کرد: انتظار می رود حمایت بیشتری از تولید داخلی انجام شود تا هم تولیدکنندگان تشویق شوند و هم هزینه ها کاهش پیدا کند. در زمینه پوشاک نیاز به تبلیغات گسترده تری احساس می شود، ولی متاسفانه پوشاک تولید داخل از نظر تبلیغات مظلوم واقع شده هر چند تولید پوشاک داخلی در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 20 تا 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه پوشاک وارداتی در بازار به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، افزود: بر اساس بازرسی های انجام شده می توان گفت حدود 70 تا 80 درصد از واردات پوشاک کاسته شده است و پوشاک وارداتی موجود در بازار نیز مربوط به گذشته و یا سفارشی است.

خطا بخش با اشاره به اینکه بیشترین پوشاک وارداتی، تولید کشورهای ترکیه و چین است، گفت: کیفیت نازل کالاهای چینی باعث پایین بودن کیفیت پوشاک می شود و حتی می توان گفت یکبار مصرف است، ولی پوشاک ایرانی با قیمت بالاتر، کیفیت بهتری دارد، اما متاسفانه تبلیغ، فرهنگ سازی و حمایت از تولید داخلی قابل توجه نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگاه های تولیدی به دلیل بالا بودن هزینه های تولید و عدم حمایت تعطیل شده اند، خاطر نشان کرد: تعدادی از تولید کنندگانی به صورت غیر قانونی فعالیت دارند که پاسخگو نیستند و به شیوه و قیمت دلخواه خود پوشاک تولید و به بازار عرضه می کنند و کیفیت تولیدات آنها نیز پایین است. البته اتحادیه در حال شناسایی این کارگاه ها است.

تولید کنندگان داخلی توانایی رقابت با پوشاک خارجی را دارند

وی اضافه کرد: همچنین اتحادیه پوشاک اصفهان، شناسایی کارگاه های قانونی که به دلیل مشکلات تولید تعطیل شده اند را در دستور کار قرار داده است تا به آنها تسهیلاتی برای راه اندازی مجدد ارائه شود. تولیدکنندگان داخلی از نظر کیفیت کار و هنر، توانایی رقابت با پوشاک خارجی را دارند و فقط به حمایت احتیاج دارند.

خطا بخش با بیان اینکه اتحادیه اقدام به بازرسی واحدهای صنفی می‌کند، گفت: با شروع زمان توزیع پوشاک سال جدید اکیپ‌های بازرسی اتحادیه مشغول به بازرسی عملکرد واحدهای صنفی در زمینه قیمت و برچسب آن بر روی کالاها خواهند کرد. همچنین از همشهریان تقاضا داریم که از فروشگاه های قانونمند و دارای پروانه کسب، پوشاک مورد نیاز خود را خریداری کنند تا اگر دچار مشکل شدند اتحادیه بتواند پاسخگوی آنها باشد. همشهریان می‌توانند همه روزه به جز پنج شنبه‌ها، برای طرح مشکلاتی که در زمینه پوشاک دارند به اتحادیه مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد