مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افق روشن برای صنعت پوشاک ایران

 وجود ظرفیت‌های موجود در حوزه پوشاک کشور اما طی سالهای تحریم شاهد ورود پوشاک از کشورهایی همچون ترکیه از مبادی قاچاق بوده‌ایم در حالی که کشور ما از نظر ظرفیت‌های اقتصادی کم و کاستی نسبت به ترکیه ندارد اما به دلیل سوء‌مدیریت و سیاستگذاری‌های نادرست اقتصادی کشور ترکیه توانسته است بازار پوشاک ایران را قبضه کند و حجم تولیدی کارگاه‌های پوشاک داخل را کاهش دهد.  
 
ادیت نشدهافق روشن برای صنعت پوشاک ایران

طبق آمار موجود ایرانی‌ها سالانه ۱۵ میلیارد دلار لباس می‌خرند، اما سهم صادرات ما در این حوزه تنها ۱۰۰ میلیون دلار است این در حالی است که تب برندپوشی بخش عمده‌ای از جامعه را فرا گرفته و بسیاری از افراد به ویژه جوانان برای برندهای خارجی لباس در کشور دست و پا می‌زنند. اما مبارزه با چنین پدیده ای را می توان در برند سازی داخلی و ارائه محصولاتی به روز جستجو کرد.

شاید بتوان گفت کمبود افراد متخصص و نبود نظام مناسب طراحی به تولید و تجارت ایران  ضربه زده است و پشتیبانی نشدن صنعت پوشاک در کشور باعث ضعف در این بخش شده است.
در همین راستا، رئیس اتاق اصناف ایران از ساماندهی بخش پوشاک با حضور اساتید بین المللی پوشاک ایران خبر داد.

به گفته علی فاضلی، جمع آوری مجموعه طراحان در اتحادیه صنفی طرح موثر در جان بخشی به صنعت پوشاک ایرانی است و همچنین با حمایتهای علمی و ارائه تسهیلات از سوی دولت می توان جایگاه ویژه ای برای اتحادیه پوشاک ایران در صحنه بین المللی نیز ایجاد کرد. وی همچنین ایجاد نظام آموزشی بین المللی در صنعت نساجی را سبب ورود پوشاک ایرانی به اتحادیه اروپا دانست.

 در همین حال ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک نیز برگزاری همایش آموزشی مد و لباس با حضور اساتید فرانسوی برای طراحان و تولید کنندگان ایرانی را سبب ساماندهی وضع تولید پوشاک در ایران دانست.

بر اساس این گزارش، اتحادیه پوشاک سال گذشته تفاهم نامه‌های متعدد آموزشی با دانشگاه های سراسر جهان از جمله ایتالیا ، فرانسه و آلمان امضاء کرده است که اولین همایش آموزشی با حضور فرانسوی ها برگزار شد.

در این همایش آموزشی روش های تولید برتر و با کیفیت ، نحوه تولید صادرات محور ، افزایش بهره وری ، کاهش هزینه ها و ایجاد ارزش افزوده در صنعت پوشاک ، آموزش داده می شود. طراحان و تولید کنندگان ایرانی در پایان این دوره طراحی های ارائه شده خارجی را در کشور بومی سازی و براساس ایده های ایرانی اسلامی به مصرف کننده داخلی عرضه خواهد کرد.

در حقیقت برگزاری این همایش های آموزشی توان رقابت تولید کنندگان داخلی با همتایان خود در سراسر جهان را افزایش خواهد داد و می توان به زودی شاهد صادرات محصولات ایرانی با معیارهای برندهای معروف جهان در بازارهای بین المللی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد