مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تصویب سند توسعه بخش پوشاک در شورای عالی اشتغال

دکتر علی ربیعی امروز در نشست تخصصی توسعه کسب و کار و اشتغال صنعت پوشاک گفت: با کمک سازمان های بین المللی این کارگاه ها را در مشهد مقدس و استان خراسان افتتاح می کنیم که امید می رود در ماه آتی این امر انجام شود.  وی گفت: در حال حاضر 550 هزار شغل در بخش پوشاک داریم که طبق مطالعات این رقم  تا یک و نیم میلیون شغل درصنعت قابل افزایش است .


وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: در صنعت پوشاک، ترکیه 2 میلیون و بنگلادش 20 میلیون شاغل دارد بنابراین می توان در این زمینه ظرفیت خوبی  ایجاد کرد.


دکتر ربیعی تصریح کرد:‌ امروز در این نشست از دانشگاه امیر کبیر، انجمن پوشاک، انجمن طراحی لباس و کارشناسان بین المللی حضور داشتند و حدود سه ماه پیرامون چگونگی رشد اشتغال و رشد صنعت پوشاک مطالعه کردیم و  دستاوردهای آن در این جلسه عرضه شد این موضوع از کارهای خوب و ماندگاری است که نهادسازی می شود و امیدواریم که در آینده نیز ادامه پیدا کند .


وی گفت:‌ بنگاه های بزرگ کشورمان در بهترین حالت  حدود  300 تا 400 شاغل  دارد که جزء بنگاه های کوچک به شمار می آید و ما نیازمندیم که اندازه بنگاه ها را بزرگ تر کنیم و برای این که شاید این امر فعلا مقدور نباشد طراحی یک شهرک تولید پوشاک را برای ایجاد نوعی اتصالات افقی درنظر گرفته ایم .    


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بزرگترین مسائل مهم در بخش  پوشاک را طراحی دانست و افزود:‌ در بخش طراحی باید آموزش و دست آوردهای نوین این صنعت را از عرصه های بین المللی انتقال داد. خوشبختانه با همراهی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به کمک دانشگاه صنعتی امیرکبیر درشرایطی قرار گرفتیم که بتوانیم این آموزش ها را منتقل کنیم . درموضوع برش نیز دچار مشکل هستیم و نمی توانیم بخشی از سودآوری آن را مقرون به صرفه کنیم . در این زمینه کنترل کیفیت برای صادارت پیش بینی شد  برای اینکه بتوانیم پیش از صادارت از کیفیت آن ها مطمئن شویم .   


 دکتر ربیعی به همکاری یونیدو در انتقال تجربیات جهانی تولید پوشاک اشاره کرد و گفت: یونیدو در ترکیه ، بنگلادش و چین نقش بسزایی برای انتقال تجربیات و دستاوردها در صنعت پوشاک داشته است.


وی اظهار کرد : خوشبختانه سازمان فنی حرفه ای و دانشگاه امیر کبیر حضور بسزایی در بحث آموزش در این عرصه دارند.


وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  تصریح کرد:‌ برخلاف تصورات، لباس های رسمی مانند کت ودامن و کت وشلوار ها فقط2 درصد صادرات جهان را به خود اختصاص داده اند و بیش از 90 درصد از صادرات مربوط به لباس های غیررسمی و راحتی مانند جین، کتان ،زیرپوش ها و ... است که ما در این زمینه هم ظرفیت و هم کمبود داریم . موضوع دیگر نام و نشان های تجاری است که با اتصال به بخش هایی از نام و نشان های دنیا می توانیم بازارهای جهانی را دنبال کنیم و مسؤولان یونیدو بر توسعه این بخش تاکید دارند .


وی همچنین به دیگر پیشنهاد یونیدو اشاره کرد و گفت: برای ورود به بازارهای جهانی طبق پیشنهاد یونیدو باید به یک نشان تجاری جهانی در صنعت پوشاک متصل شد.


وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به تجربه یونیدو در زمینه حضور زنان در صنعت پوشاک در کشورهای چین ، بنگلادش، سریلانکا و ترکیه اشاره کرد و آن را موفق دانست .   


 وی تاکید کرد : کارهای تخصصی ای  در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در زمینه زنبورعسل ، آی سی تی ، کفش و ...پیش بینی کردیم  ومطمئن هستیم که در دوران شکوفا شدن برنامه های دولت و اقتصاد کشور هستیم و امیدواریم که بتوانیم شغل های بیشتری را بیاوریم .


وی همچنین به بحث مشاغل خانگی در موضوع صنعت پوشاک اشاره کرد و گفت: در حقیقت صنعت پوشاک در سطح بنگاه های بزرگ است یعنی مشاغل خانگی به صورت زنجیره می توانند در این عرصه با طراحی واحد حضور داشته باشد.


این نشست با حضور فعالان حوزه پوشاک، آمادئو نماینده سازمان یونیدو در ایران،رزوان کارشناس بین المللی یونیدو در حوزه پوشاک، رئیس دانشکده نساجی دانشگاه امیر کبیر و تولیدکنندگان و مسئولان وزارت تعاون صبح امروز برگزار شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد