مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

دستگاه‌های دولتی کالای نساجی داخلی بخرند

دبیر انجمن صنایع همگن نساجی استان اصفهان گفت: واردات بی حد و حصر کالاهای بی کیفیت و بنجل کشورهای بیگانه کار را به جایی رسانده که کارخانه‌های نساجی کشور یا تعطیل شده‌اند یا با زیر 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

به گزارش گیل تکس و به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، مظفر چلمقانی ادامه داد: این واردات در حالی است که واحدهای نساجی با مسایلی مانند رکود، کمبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی، بالا بودن نرخ بهره بانکی، افزایش مالیات روبرو بوده‌اند به طوری که شرایط کار برای آنها سخت شده است.  وی با اشاره به جایگاه بالای صنایع نساجی استان در کشور گفت: استان اصفهان قطب نساجی کشور محسوب می‌شود به این معنا که حدود 2300 واحد شناسنامه دار و نزدیک به 6 هزار واحد کارگاهی کوچک نساجی بدون شناسنامه جمعا با حدود بیش از 100 هزار نیروی انسانی در این استان مشغول به کارند.

دبیر انجمن صنایع همگن نساجی استان اصفهان تصریح کرد: ارزش افزوده صنعت نساجی نسبت به سایر صنایع بیشتر است به طوری که از هر کیلو پنبه به ارزش 2 دلار می‌توان کالایی به ارزش هر کیلو تا 200 دلار تولید کرد.

چلمقانی با بیان اینکه این صنعت اگر بخواهد کل نیاز مصرف داخلی را رفع کند ظرفیت جذب 200 هزار نفر نیروی انسانی را دارد، افزود: صنعت نساجی کشور پشتوانه 20 دانشگاه و 14 هزار نفر نیروی تحصیلکرده در این رشته را دارد.

وی تاکید کرد: صنعت نساجی یکی از 7 صنعت استراتژیک کشور شناخته شده است و طبق گزارش مرکز آمار وزارت صنایع با وجود اینکه این صنعت 5 درصد هزینه سرمایه گذاری صنعتی را به خود اختصاص داده است اما 12 درصد اشتغال کشور مربوط به این بخش است.

دبیر انجمن صنایع همگن نساجی استان اصفهان اضافه کرد: حذف یوزانس واردات و تعرفه گمرکی از انواع مواد اولیه و قطعات نساجی از راه‌های رونق نساجی است. همچنین می‌توان به جای واردات کالاهای بنجل کشورهای بیگانه، مواد اولیه و قطعات وارد کرد.

چلمقانی ادامه داد: می‌توان با سایر وزارتخانه‌ها مانند آموزش و پرورش و دفاع و ..... هماهنگ کرد که لباس، فرش، موکت و کالای نساجی مورد نیاز خود را از واحدهای نساجی داخلی تامین کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد