مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اعتراض دانشجویان امیرکبیر به حذف عنوان نانو از مدرک فارغ‌التحصیلی+پاسخ دانشگاه

جمعی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به حذف عنوان "نانو" از مدرک فارغ‌التحصیلی خود اعتراض نمودند که رییس دانشگاه به این اعتراض پاسخ داد:دانشجویان با هر عنوانی که در دفترچه کنکور وارد دانشگاه شده‌اند با همان عنوان نیز فارغ‌التحصیل می‌شوند.  یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مورد به ایسنا گفت:طی سال‌های 91 ، 92 و93 دانشجویان نانو تکنولوژی از سه شیوه شرکت در کنکور، استعدادهای درخشان و پژوهشگاه نانو وارد این رشته شدند.در آن زمان اعلام شد که دانشگاه در حال پیگیری راه اندازی رشته نانوتکنولوژی است اما کانال ورود داوطلبان از طریق رشته‌های مهندسی نساجی، مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر خواهد بود. در دفترچه کنکور هرکدام از این رشته‌ها دارای کد بودند و عنوان رشته که نانوتکنولوژی  داخل توضیحات هر رشته ذکر شده بود.

وی افزود: البته ظرفیتی که برای نانوتکنولوژی در مهندسی نساجی در نظر گرفته شد بود یک کد جداگانه از مهندسی نساجی داشت.حتی مصاحبه داوطلبانی که در رشته نانو تکنولوژی پذیرفته شدند در دانشکده نساجی نبود، دروسی که این افراد گذراندند در حوزه نانو بوده و ربطی به نساجی شیمی و پلیمر ندارد. درواقع یک گروه مستقل نانو وجود داشت که یک رشته بین رشته ای محسوب می‌شد و قرار بود دانشجویان این گروه از امکانات همه دانشکده‌های دانشگاه استفاده کنند.

این دانشجو مدعی شد: وزارت علوم به دانشگاه ایراد گرفت که مجوز لازم برای ارائه رشته نانو را ندارد و عنوان رشته در شهریورماه گذشته در پورتال دانشگاه از "نانو تکنولوژی" به "مهندسی نساجی" و در نهایت به" مهندسی نساجی و نانو فناوری" تغییر یافت. در صورتی که در لیست شورای گسترش وزارت علوم این رشته وجود ندارد.از طرف دیگر عنوان رشته "نانوتکنولوژی" در  کارت‌های دانشجویی ذکر شده است.

وی  با تاکید بر اینکه دانشجویان معترض دروس مرتبط با نانو را گذرانده‌اند، افزود:حتی افرادی که پذیرفتند در گروه مهندسی شیمی قرار بگیرند،گروه مهندسی شیمی دو نفر از این افراد را در آزمون جامع نپذیرفت و اعلام کرد این افراد سواد مهندسی شیمی ندارند.در حال حاضر دانشگاه قصد دارد ما را تحت عنوان مهندسی نساجی فارغ‌التحصیل کند در حالی که ما دروس مربوط به مهندسی نساجی را نخوانده‌ایم.

پاسخ دانشگاه به اعتراض دانشجویان

دکتر سید احمد معتمدی،رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن رد ادعای دانشجویان و با بیان اینکه دانشجویان با هر عنوانی که در دفترچه کنکور وارد دانشگاه شده‌اند،با همان عنوان هم فارغ‌التحصیل می‌شوند،اظهار کرد: دانشجویان سه گروه "نساجی"،"مهندسی شیمی" و" مهندسی پلیمر" با یکدیگر تحصیل کرده‌اند،از آنجائی که بخشی از درس این افراد با یکدیگر مشترک بوده،این تصور به وجود آمده است که مدرک این افراد هم باید یکی باشد درحالی که این دانشجویان بعد از مدتی در دانشکده‌هایی که در دفترچه ذکر شده بود مشغول تحصیل شدند. این دانشجویان به من هم شکایت کردند و من با استناد به دفترچه کنکور اعلام کردم که باید طبق همان سه بخش فارغ التحصیل شوند.

وی افزود: در دفترچه کنکور همان سال نیز این رشته‌ها به صورت تفکیک شده از هم به داوطلبان ارائه شده بود و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اجازه ندارد برای رشته‌ای که مجوز آن را ندارد مدرک صادر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد