مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مجتمع کارگاهی نساجی در اردکان راه‌اندازی می‌شود

رئیس گروه خوشه‌های صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از ایجاد و راه‌اندازی مجتمع کارگاهی نساجی در اردکان با استقرار بیش از ۵۵ واحد نساجی خبر داد.
محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خوشه نساجی یکی از موفق‌ترین خوشه‌های صنعتی استان یزد بوده است، اظهار داشت: اغلب واحدهای نساجی در استان یزد به ویژه شهرستان اردکان، واحدهای کوچکی بودند که در محدوده شهری واقع بودند.  وی عنوان کرد: استقرار صنایع کوچک نساجی در اردکان معضلاتی هم برای مردم و هم برای صاحبان صنایع ایجاد کرده بود اما برای جابجایی این واحدها، مقاومت‌هایی نیز وجود داشت اما توانستیم با متقاعد کردن صاحبان این صنایع، شرایط انتقال آنها را به تدریج فراهم کنیم.

دهقان ادامه داد: بر این اساس ظرفیت استقرار ۵۵ واحد نساجی در یک منطقه از شهرستان اردکان فراهم شد و خوشبختانه به رغم مقاومت‌هایی که برای انتقال و جابجایی وجود داشت، پس از مدتی همه این واحدها متقاضی پیدا کردند.

رئیس گروه خوشه‌های صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد عنوان کرد: اکنون پایه‌های یک مجتمع کارگاهی در منطقه ای از شهرستان اردکان ایجاد شده و تا سال آینده شاهد راه‌اندازی این مجتمع خواهیم بود.

طراحی در صنعت نساجی یزد مغفول بود

وی با اشاره به مشکلاتی که در صنعت نساجی استان یزد وجود دارد، تصریح کرد: فروش محصولات یکی دیگر از مشکلات این صنعت است که یکی از علل آن، طراحی پارچه‌ها بود.

دهقان عنوان کرد: طراحی در صنعت نساجی یزد مغفول مانده بود زیرا طراح خوب در استان وجود نداشت ضمن اینکه ابزارهای به روز طراحی نیز وجود نداشت اما با استفاده از بودجه آموزشی، مشکلات این حوزه تا حد قابل توجهی حل شده و به تدریج شرایط بهتر خواهد شد.
خش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه در استان یزد ۳۰ خوشه صنعتی شناسایی شده است، عنوان کرد: تاکنون خوشه‌های نساجی، کاشی و سرامیک و محصولاشناسایی ۳۰ خوشه صنعتی در استان یزد
وی در بت کنجدی راه‌اندازی شده‌اند و خوشه‌های طلا و سنگ نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
دهقان از برگزاری ۳۱۴ دوره آموزشی برای ۹ هزار و ۳۲ نفر در قالب این خوشه ها خبر داد و عنوان کرد: در قالب این دوره‌ها، آموزش‌های کار‌آفرینی، مدیریتی و مهارتی به شرکت کنندگان و اعضای خوشه های صنعتی ارائه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد